Mamma till Neo - 090516

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2008

Äntligen får jag sitta ner!

Av Carolina - 7 oktober 2008 16:06

Har varit igång sen jag gick upp. Åt mat och umgicks med Ola innan han åkte till jobbet vid halv två. Hann sitta ner en stund innan Katarina kom hit med Ebba och Linnea. Jag passade dem lite grann medan hon klippte klorna på alla fem marsvinen. Det gick tydligen väldigt bra och det verkade som att marsvinen var någorlunda vana vid kloklippning, vilket är ett stort plus. Hon var här till kvart över fem ungefär. Full rulle hela tiden hon var här. Följde henne en bit på vägen med Shiva och la på kuvertet till kronofogden. Så nu är även det gjort! Mycket skönt. Gick raka vägen hem med Shiva. Ingen extra runda då jag bara längtade efter att få sätta ner röven i soffan. Katarina sa att vi skulle städa vid sex ungefär, kvart i sex (dvs ca 10 min efter att vi hade gått åt olika håll) ringer hon och säger att vi ska åka och jobba. Iväg igen. Handlade innan på en halvtimme och sen jobbade i ca 2 timmar. Träffade på svärmor och hennes karl på jobbet. Fick med mig strö och hö till marsvinen från dem. Mycket bra då det var i princip slut. Jag borde ta hand om disken - plocka ur och plocka in men jag orkar inte just nu. Min rygg är helt slut nu. Jag måste få sitta ner ett tag till.


Sen blir jag så psykiskt trött av allt detta sociala umgänge. Visst, jag har inget emot min syster men ibland vill man bara vara själv. Det känns som att jag har en massa krav på mig och jag blir helt sönderstressad inuti av osagda saker. Det är tydligen mycket som ska göras men jag varken ser det eller orkar med det. Inte när min rygg ballar ur helt och hållet.


Pratade en snabbis med Ola precis när jag kom innanför dörren efter jobbet och han frågade om jag hade fixat med disken. Jag sa som det var att jag ville sitta ner och att jag tog hand om det sen, eller i alla fall så mycket som jag pallar med. Jag ska försöka plocka ur den och sätta in de lättaste.


Det är inte min dag fyskiskt idag helt enkelt...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina - 5 december 2010 10:47

Jag har bytt till blogger nu. Jag tycker att bloggplatsen ser så trist ut. Känns inte som en riktig blogg eller nåt. Nu när jag har mixtrat lite med min nya blogg känns det bättre. Sen kan jag skriva lite oftare då jag har skaffat en app till min htc...

Av Carolina - 1 december 2010 20:21

Första punkten i min 30 dagars-lista ska uppfyllas.   Ska skriva om mig då med andra ord... Jaha, vart ska man börja?   Född i Västervik - mamma, pappa och två storasystrar, som är 6 och 8 år äldre än mig. Hade väl ett gäng husdjur med. Är et...

Av Carolina - 30 november 2010 19:46

Varje dag i 30 dagar ska jag skriva om dessa sakerna. En kategori för varje dag. Jag börjar från och med imorrn den 1/12. Det kan bli intressant! = )   Dag 01 – Om migDag 02 – Min första kärlekDag 03 – Mina föräldrarDag 04 &ndas...

Av Carolina - 27 november 2010 21:02

Igår fick Neo en ny jacka - han var i stort behov av en. Idag när vi skulle åka och handla gick han omkring här hemma i kängor och sin nya jacka. Han såg inte alls ut att vara 1½ bara, han såg snarare ut att vara 5 eller något. Han såg genast mycket ...

Av Carolina - 25 november 2010 21:00

Dags för drop in-besök på arbetsförmedlingen. Usch, tycker inte alls om de där besöken men tyvärr ett måste. Sitta i kö och inte alls veta hur lång tid det kommer ta förrän man får komma in. Men som tur var fick jag väl bara vänta i ca 30-40 min på m...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards