Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg under november 2008

Av Carolina - 30 november 2008 23:00

Vecka 18 (17+5)


Idag var jag och Ola barnvakt åt Ebba och Linnea. Svärmor tog förmiddagspasset och vi eftermiddagspasset. Katarina och Ted var på Ullared så var lite smidigare om barnen var hemma. Allt gick bra. Vid halv fyra-tiden tog jag och Ola med oss barnen hem till oss för Ola ville julpynta. Så jag fick ta hand om barnen - klä av dem ytterkläder, ge dem mellis och se till att de var tillfredsställda medan Ola pyntade här och var hemma. Blev fint men kändes lite sådär att jag skulle ta av dem bägge två, ge dem frukt och sen mitt i alltihop tydligen städa undan lite. Lätt då utan lite hjälp sådär... Men det fixade sig. Barnen fick de som de behövde och vardagsrumsbordet var rent och snyggt när Katarina och Ted kom. Barnen och deras föräldrar var glada av att se varann efter en hel dag utan varann. Kul var det i alla fall! =)



Av Carolina - 30 november 2008 21:37

Grattis William, Veronicas systerson och Martinas samboAndreas-dagen!!

Av Carolina - 30 november 2008 20:35

...massor av buffar från bebis.

...besök av Anton.

...tripp till Ullared och massor av grejer.

...trevligt besök på Dreamhack.

...den fina magen som börjar komma.

...all kärlek runt omkring mig! <3

Av Carolina - 30 november 2008 11:34

Grattis svärmor på din 58 årsdag!!

Av Carolina - 29 november 2008 23:00

Idag var det kalas för svärmor. Maten var klar vid fyra men Ola och jag var där vid tre. Vi fick två handdukar med lite broderi på och svarta dekorationsgrenar med lampor i (kan hittas på Åhlens vet jag, svarta och vita - massa grenar som sitter ihop). Handdukar fick alla medans endast vi (förutom svärmor) fick det andra. Kom en del människor och lika mycket barn så det var fullt hus. Maten var god, fick glass och kakor till efterrätt plus tårta efter det (som Katarina hade gjort). Ola och jag gick hem vid sju-tiden. Blev lite trött och pist off på någon person när vi gick därifrån så var tur att vi gick när vi gick. Varför vara kvar bland de där? =( Annars var kalaset bra...

Av Carolina - 29 november 2008 22:34

Min mage i vecka 18 (17+4)!!

Av Carolina - 28 november 2008 23:00

Ola körde mig till Dreamhack vid sex-tiden. Han skulle vara på A6 under tiden jag var Dreamhack. Anton mötte mig utanför och fixade att jag fick mitt besöksband som hans kompis skaffade åt mig. Jag fick en rundtur överallt - tre salar (en stor och två "lite mindre") med massor av människor vid sina datorer, runt väggarna var det andra aktiviteter som t.ex x-box 360 med krigsspel, guitar hero 4, dansmatta, vanligt nintendo och turneringar vid datorer och viloplatser med stora kuddar, en sal var det massor av olika företag som hade olika grejer för sig och gjorde reklam (störst var nog ställena för WoW). Det fanns även en stor scen för olika event i den större av salarna. Alla började applådera i takt med musiken när Tetris-låten spelades - en typisk datalåt. De låtar som även spelades var Gummibjörn och Naken (vaken?) i min säng. Typiska datalåtar tycker jag. Vi gick en promenad runt området när vi tyckte att det blev alldeles för varmt därinne - människorna och datorerna allstrade en hel del värme om man säger så. Den sista halvtimmen stod vi vid hans ställe och med hans gäng. Vi pratade en massa. Då kom hans ex Fanny förbi. Inte riktigt Antons typ kanske, inte som jag har tänkt mig i alla fall. Hon var lite för mycket och jobbig. Hon skulle behöva ha någon som säger åt henne vad som är acceptabelt och inte, hon gick på som en ångvält och gjorde som hon ville. Ingen har väl sagt åt henne och satt gränser, det verkade inte som det i alla fall. Tyvärr är Anton lite mesig så han lär ju få dras med henne ett bra tag i lägenheten - OM han inte lär sig att sätta ner foten, vilket hon behöver...


Ola hämtade mig vid åtta-tiden. Tråkigt att tiden var över med Anton men det kommer nog fler tillfällen att träffas och umgås. Resten av kvällen var lugn och mysig - precis som det ska vara med den man älskar...

Av Carolina - 28 november 2008 01:43

Vecka 18 (17+3)


Gick upp skapligt mitt på dagen idag. Var lite som skulle göras när vi inte hade något annat inplanerat. Måste ta vara på de dagarna. Man vet aldrig när man blir obokad igen.


Vi åkte till olika affärer. Målet var att hitta färg till källaren så att vi kan börja i nåt hörn därnere. Jag köpte 7 stycken pennor, 6 par nya trosor, en stor och tjock halsduk och två grejer till Ola i julklapp. =) Mycket trevligt. Fick lön idag och även tillbaka lite på sista hyran som jag betalade på min gamla lägenhet.


När vi kom hem satte vi upp resten av julgardinerna, tog fram julgrejerna och började slå in julklappar. Följde med Katarina och handlade. Åt mat när jag kom hem. Myste lite innan Ola åkte till jobbet vid halv elva - i sena laget men vi var sega och trötta ikväll.


Anton ska komma hit ikväll med, men får se vad klockan blir. Annars ska jag tillbringa hela kvällen imorrn på Dreamhack. Det blir nog en upplevelse. Bara jag kan hålla tungan i styr ifall vi skulle springa på hans ex och hennes "något".


Annars har jag tvättat ett par omgångar med smutstvätt. Det har behövts ett tag men nu tog jag tag i det. =) Jag är inte sysslolös iaf...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards