Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg under oktober 2008

Av Carolina - 31 oktober 2008 22:58

Tillägnad mina älskade systerdöttrar Ebba och Linnea:


När du väntar barn är det som att planera en fantastisk semester - till Italien. Du köper en packe resehandböcker och sätter igång med att planera vad man skall uppleva och se. Colosseum, Michelangelos staty David, Venedigs gondoler. Du kanske lär dig några användbara fraser på italienska. Allt är väldigt spännande.

Efter några månader av otålig väntan kommer slutligen den stora dagen. Du packar väskan och ger dig iväg. Efter några timmar landar planet. Flygvärdinnan kommer in och säger: "Välkommen till Holland!"

"HOLLAND?" säger du. "Vad menar du med Holland? Jag är bokad till Italien! Det är meningen att jag skall vara i Italien. Jag har hela mitt liv drömt om att resa till Italien."
Men det har skett en ändring i resvägen. De har landat i Holland och du måste stanna där.

Det är viktigt att förstå, att du inte har kommit till ett förskräckligt, motbjudande, smutsigt ställe, fyllt av fattigdom, svält och sjukdomar. Det är bara till en annorlunda plats. Så du måste ge dig ut och köpa nya resehandböcker. Och du måste lära dig ett helt nytt språk. Och du kommer att träffa en helt ny grupp med människor, som du aldrig annars skulle mött.

Det rör sig bara om en annorlunda plats. Det går lite långsammare än i Italien. Men då du varit där ett tag och hämtat andan, ser du dig omkring och börjar märka, att Holland har väderkvarnar. Holland har tulpaner. Holland har till och med Rembrandt.

Men alla du känner reser fram och tillbaka till Italien och alla skryter om hur fantastiskt underbart de haft där. Och under resten av ditt liv kommer du att säga: "Ja, det var meningen att jag också skulle dit. Jag hade planerat det."

Och denna smärta kommer aldrig, aldrig försvinna, därför att saknaden av drömmen är en väldigt betydelsefull saknad. Men om du tillbringar resten av ditt liv med att sörja att du inte kom till Italien, kommer du aldrig att kunna njuta av de fantastiska, underbara upplevelser, som Holland har att erbjuda.


Hittade denna i bloggen "Heja Abbe". Helt underbar blogg skriven av Abbes pappa om kampen för ett så bra liv för sin son som möjligt. Abbe har sjukdomen Catch22.

Av Carolina - 31 oktober 2008 14:52

Vecka 14 (13+3)


Har kollat på "Brokeback Mountain" idag. Alla hade pratat så mycket om den och att det skulle vara värsta tårdryparen men den var inte så bra som jag trodde. Visst var den sorglig och jag tycker att kärleken mellan två killar är så gullig och härlig. Jag tyckte mer att den var en bra film helt enkelt. Varken mer eller mindre. Tråkigt när det är så många som har sagt så mycket bra om den. Tråkigt slut också.


Just nu kollar jag på "Fucking Åmål". Fick sån lust att titta på gamla godingar. =) Den är ju så bra!! Riktig kärlek och ångesten över att känna sig annorlunda. Det är så många som kan känna igen sig i den filmen, även jag...


Ska dammsuga idag. Måste göras. Så får Ola ta med blött efter. Jag råkade visst i princip lova att jag skulle dammsuga. Sen blir det väl mys ikväll. Ska inte jobba idag utan vi tar det på söndag. Det känns bra, då kan man njuta. Ska bli skönt att kunna umgås med Ola utan att tänka på att man har jobbet framför sig. Vill bara kramas och pussas just nu. Behöver det!!

Vi är hundvakt ikväll också, åt syrrans hundar. Blir att gå bort dit vid åtta-tiden och släppa ut dem.


Nu ska jag fortsätta titta på filmen och får se när jag ska dammsuga. Blir väl när Ola har kommit hem...

Av Carolina - 30 oktober 2008 10:16

Grattis Tilda och Antons´s systerdotter på Elsa-dagen!

Grattis kompisIsabella-dagen!!

Grattis Fimpen´s dotterIsabelle-dagen!!

Av Carolina - 29 oktober 2008 22:55

Mitt på dagen chattade jag med Louise på msn. Helt plötsligt hade vi bestämt att vi skulle åka in till stan tillsammans. Hon skulle köpa nagellim. Vi var på Åhlens och på Lidl. Sen åkte vi hem till henne. Pratade en massa om allt och inget, fick en rundtur i hennes hus som de håller på att renovera - blir nog fint när det är färdigt. Mycket trevlig och lättsam person! =) Hoppas på flera tillfällen då vi umgås. Kul att ha hittat någon i detta lilla samhälle som man kan umgås med. =)

Av Carolina - 29 oktober 2008 22:52

I mobilen så finns det en grej som heter Mina ord. Det är såna som man lägger in själv. Kan vara rätt kul att kolla vad man har för ord. =)


Mina ord hittills i den nya mobilen:

Carro

bilddagbok

Fanny

Gamen

Gunvald

mascara

necissär

mkt

shoppat

trosor

Av Carolina - 29 oktober 2008 22:28

Jag och Ola åkte till Jönköping efter att vi hade jobbat klart. Vi skulle lämna in min mobil på Telenor då den inte riktigt funkar som den ska. Den är vattenskadad och det är inte förvånande, Ebba och Linnea brukar leka med den och då åker den ju in i munnen emellanåt. Så det blev köp av ny mobil, riktigt snygg och jag trivs redan mycket bra med den. Påminner om den jag hade men lite bättre. Ingen walkman men jag lyssnar inte lika mycket på musik i mobilen längre då jag inte reser så mycket som jag gjorde förr. Sen blev det en tur till HM och jag köpte en ny mascara, gråglittrig ögonskugga och en ny större necissär. Hittar inte i den lilla sminkväskan jag har nu. Necissären är grå med rosa Hello Kitty på. =)

Efter turen inne i shoppingcentrat så blev det mat på McDonalds. Mycket gott! Tog som vanligt en McChicken. =) God hamburgare. Pysslade med min nya mobil på vägen hem annars hade jag nog somnat, som vanligt när jag åker bil.


Ola har nu gått och lagt mig. Jag sitter och kollar runt på nätet, min kvällsrunda, och kollar på Beck-filmen "Gamen". Blir väl att gå och lägga sig när filmen är slut. Sitter redan och gäspar...


Så blir godnatt!!

Av Carolina - 29 oktober 2008 16:19

Grattis mormor och svärmorViola-dagen!!

Av Carolina - 29 oktober 2008 10:44

Vecka 14 (13+1)


Idag är det inget inplanerat mer än att vi ska jobba ikväll. Rätt skönt att inte ha något annat utan bara kan det lugnt emellanåt.

Ska nog försöka städa färdigt på vardagsrumsbordet och fixa med marsvinen, se till att de har vad de behöver.

Blir att kolla på Beck som vanligt. =) Mycket bra filmer som man kan kolla på om och om igen. Detsamma gäller Wallander tycker jag. De är bra på olika sätt.

Ska se vad jag kan fixa till frukost nu. Sen softa ett tag innan jag tar tag i saker och ting. Det är isigt ute och kallt härinne pga det. *Burr*

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards