Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg under november 2009

Av Carolina - 21 november 2009 10:55

Hennes kommentar:

Snälla du, kan du inte köpa någon skojig leksak till Neo för du kan väl på fullaste allvar inte mena att du låter Neo leka med snusdosor. Skit samma om den är tom och rengjord - att leka med snusdosor är direkt olämpligt för barn - det säger ju sunda förnuftet! Med tanke på att han tydligen fått tänder så kan jag tänka mig att han gnager på allt han kommer över och jag vågar inte ens tänka tanken vad som skulle kunna hända om han lyckades gnaga bort en bit från snusdosan.


Bara lite välmenande råd från en erfaren mamma


Mitt svar:
Om du hade fortsatt läsa det inlägget som du kommenterade hade du kunnat läsa om en leksak som han också tyckte om. Jo, vi tillåter att Neo leker med snusdosor. Men det är bara korta stunder och han får inte gnaga på den för då tar vi bort den från honom. Oftast när Neo leker med snusdosan har han en napp i munnen och det gör det svårt för honom att gnaga på snusdosan. Han vill mest känna och slå med snusdosan. Neo har massor av leksaker som han leker med hela dagarna.
Ja, du kanske är en erfaren mamma men jag är inte dum i huvudet!!
Av Carolina - 20 november 2009 10:00


 

Av Carolina - 20 november 2009 10:00

Grattis kompis Mela på 28 årsdagen! = D

Av Carolina - 18 november 2009 10:00

Grattis svågers fru på 35 årsdagen!

Av Carolina - 16 november 2009 22:00

Neo 6 månader gammal!   Har lärt sig att åla på golvet och är riktigt stark. Fått sina två första tänder.

Av Carolina - 13 november 2009 22:00

Du följde med och hämtade dina kusiner Ebba och Linnea på dagis idag. Det uppskattade dem massor. Det lyste i ögonen på dem när de fick visa upp sin bebiskusin. Dem är så glada i dig, Neo. Du lekte med dem på golvet men efter att inte ha fått sova så mycket under dagen så började du gråta så fort någon kom lite för nära. Du började gråta när Otto kom för nära och pratade med dig. Då ville du bara ha din mamma.

Idag har du ålat ännu mera, på egen hand. Har det legat leksaker en bit ifrån så har du ålat efter utan att jag har behövt locka dig till det. Du visade upp dina talanger för farmor, Otto, pappa och Beca idag. Vi var och hälsade på hos din fadder Fimpen och Beca. Du var lite grinig i början från och till men du var både hungrig och trött. Du började gråta när du var hos Fimpen och när du var "ifrån" oss för länge. Det var också bara jag som gällde ikväll. Du var riktigt mammakär! = ) Men efter lite mat sov du i två timmar i streck, du fick låna Isabelles säng. Det tyckte du om.

Nu har du ätit, fått medicin och näsdroppar. Hoppas att du får sova gott i natt nu! Utan att vara täppt så att du inte kan suga på din napp plus att du slipper att hosta så mycket att nappen flyger ut och att du vaknar av det. Tycker inte alls om när du är såhär sjuk. Hoppas att förkylningen går över snart. Min lille plutt!

Jag är så stolt över dig idag. Över dina framsteg. Du kan redan så mycket och du har så mycket kvar att lära i livet. Jag är så otroligt lyckligt lottad som får vara din mamma och uppleva allt det med dig. Jag ska lära dig vara en snäll kille och så mycket mer. Hoppas på att jag kan göra dig till en av de bästa. Du kommer alltid att vara den bästa i mina ögon. Min underbara pojke! <3


Dagens favoriter: Din mamma, att åla, en del leksaker, Isabelles säng.

Neo
Av Carolina - 12 november 2009 22:00

Du är sjuk och jag tycker så synd om dig. Näsan rinner och är täppt om vartannat. Du nyser och hostar massor. Inte alls roligt. Så nu kurerar vi dig med Ventoline för din hosta och ditt rossel och näsdroppar för din näsa. Hoppas att det blir bättre snart! Du är snart 6 månader och redan inne på din tredje förkylning. Inte alls roligt. Ditt rossel hinner nästan försvinna och sen är du förkyld igen och vi är på ruta ett igen. Hoppas att du snart blir frisk igen och du får vara frisk en längre stund.

Jag ställde mig framför dig och lockade dig till att ta mina fötter. Du tog fyra åltag! Jag flyttade lite på mig medans du tog dig framåt. = ) Jag är så stolt. Det går inte fort än men en vacker dag rasslar det väl till och sen är du överallt här hemma. = D Älskar dig så mycket min son! <3

Neo
Av Carolina - 11 november 2009 22:00

Förut när du låg på golvet och lekte såg jag att du lyckades ta dig fram en bit för att komma åt en av dina leksaker. Så kanske att du börjar kunna ta dig fram mera nu. Så att du slipper bli så frustrerad när du inte når leksakerna eller något som du vill ha. = )

Jag la dig bredvid mig i sängen och gosade till det omkring dig. Jag tittade på tv och du somnade nära intill mig. Det såg jättegosigt ut. Du sov en halvtimme tills du vaknade och var jättehungrig. Så mysigt när du ligger bredvid mig och sover. Jag hör dina andetag. Det lugnar mig.

Neo

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards