Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg under september 2010

Av Carolina - 29 september 2010 22:00

Sitter och myser i fåtöljen med en, förhoppningsvis, bra bok och en mugg varm choklad.


 

Av Carolina - 29 september 2010 18:00

Lämningen idag på dagis gick utmärkt. Han grät inget när vi kom upp i hallen och heller inte när vi gick in i ett av rummen. Jag blev jätteförvånad. Jag satte mig i deras soffa och frågade om Neo ville gå ner och leka. Till min förvåning ville han det. Han började gå omkring och började leka med några bilar med ett leende på läpparna. Jag var så glad. Han började grina lite och följde efter oss när vi sa hej då men följde villigt med när Sofie tog med honom tillbaka till rummet. Jag hoppas innerligt att detta inte var en engångs företeelse...


 

Av Carolina - 28 september 2010 22:30

Neo fick bada ikväll då han hade ätit lasagne med halva kroppen. Efter badet fick han som vanligt leka i våran säng. Tyvärr slutade det inte så glatt som det började och som det brukar vara. Jag låg i sängen så att han kunde leka med mig och klänga på mig. Han la sig ner på rygg och låg stilla en stund. Sen vände han runt sig väldigt snabbt. Så snabbt att jag knappt hann reagera. Så det hela slutade med att han ramlade ner för sängen i snabb fart och blev jätterädd. Han grät på ett helt nytt sätt som jag bara har hört en gång innan, den gången han ramlade ner för soffan då han var 2½ månader gammal. Han grät hysteriskt och var helt paralyserad. Jag låg i sängen med honom bredvid mig en stund och försökte lugna honom. Men det hjälpte inte så jag gick ner och satte mig med honom i fåtöljen. Han fick en napp och blev genast lugnare. När han gick omkring sen så märktes det inget på honom ifall han hade ont någonstans. Vällingen drack han upp utan problem.


 

Neo
Av Carolina - 28 september 2010 10:00

Idag blir min älskade och underbara unge 500 dagar gammal! = D




 

Neo
Av Carolina - 28 september 2010 00:30

Ångesten grabbar tag i mig för minsta lilla magont. Hur kommer det sig att ångesten dyker upp när man ska sova? Även magontet. Är man mer tillgänglig då? Mer mottaglig för både fysisk och psykisk smärta. Suck. Jag vill ju bara somna och sova i lugn och ro.



 

Av Carolina - 27 september 2010 23:45

När jag kom till dagis idag för att hämta Neo var han vaken. Han var en glad pojke och busade massor. Vi stannade på dagis en kvart efter att han "slutat" för att han skulle få busa. När jag sen bestämde att det var dags att gå hem blev han sur. Han ville inte alls gå hem. Då värmer det i mitt hjärta. Ett mycket gott tecken att han inte vill gå hem. Han måste ju ha kul på dagis då...



 

Neo
Av Carolina - 27 september 2010 10:30

Jag känner mig så stolt över att vara mamma till Neo. Denna underbara och härliga kille! Det har inte varit några större problem med honom alls. En trotsperiod runt ett årsdagen men nu när han har blivit 16 månader har det gått över och han har blivit en gosig och glad kille istället. Han lyssnar mera och gör inte för många dumma hyss längre. Han är en favorit bland de äldre tjejerna på dagis och där har han även hittat sin första bästis Patrik. Jag är så glad över att det går bra på dagis trots tårar vid lämning och ibland vid hämtning. Jag älskar honom så innerligt! Det finns ingen på hela jorden som är som han eller som kan ta hans plats. Min underbara son Neo!



 

Neo
Av Carolina - 25 september 2010 19:11

Ville bara skriva att jag mår så bra idag... = D


    

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards