Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 7 oktober 2008

Av Carolina - 7 oktober 2008 16:06

Har varit igång sen jag gick upp. Åt mat och umgicks med Ola innan han åkte till jobbet vid halv två. Hann sitta ner en stund innan Katarina kom hit med Ebba och Linnea. Jag passade dem lite grann medan hon klippte klorna på alla fem marsvinen. Det gick tydligen väldigt bra och det verkade som att marsvinen var någorlunda vana vid kloklippning, vilket är ett stort plus. Hon var här till kvart över fem ungefär. Full rulle hela tiden hon var här. Följde henne en bit på vägen med Shiva och la på kuvertet till kronofogden. Så nu är även det gjort! Mycket skönt. Gick raka vägen hem med Shiva. Ingen extra runda då jag bara längtade efter att få sätta ner röven i soffan. Katarina sa att vi skulle städa vid sex ungefär, kvart i sex (dvs ca 10 min efter att vi hade gått åt olika håll) ringer hon och säger att vi ska åka och jobba. Iväg igen. Handlade innan på en halvtimme och sen jobbade i ca 2 timmar. Träffade på svärmor och hennes karl på jobbet. Fick med mig strö och hö till marsvinen från dem. Mycket bra då det var i princip slut. Jag borde ta hand om disken - plocka ur och plocka in men jag orkar inte just nu. Min rygg är helt slut nu. Jag måste få sitta ner ett tag till.


Sen blir jag så psykiskt trött av allt detta sociala umgänge. Visst, jag har inget emot min syster men ibland vill man bara vara själv. Det känns som att jag har en massa krav på mig och jag blir helt sönderstressad inuti av osagda saker. Det är tydligen mycket som ska göras men jag varken ser det eller orkar med det. Inte när min rygg ballar ur helt och hållet.


Pratade en snabbis med Ola precis när jag kom innanför dörren efter jobbet och han frågade om jag hade fixat med disken. Jag sa som det var att jag ville sitta ner och att jag tog hand om det sen, eller i alla fall så mycket som jag pallar med. Jag ska försöka plocka ur den och sätta in de lättaste.


Det är inte min dag fyskiskt idag helt enkelt...

Av Carolina - 7 oktober 2008 15:51

Vecka 10 (9+5) <3

Har inte riktigt vaknat till ännu trots att jag varit vaken sen halv tolv. Det blev senare än vad jag trott men det var skönt att sova. Har sovit lite oroligt inatt. Blir så täppt i näsan på nätterna och det är skitjobbigt. Kändes som att jag inte kunde andas alls så jag fick lite panik inatt. Skitjobbigt!


Fick mina böcker idag. Jippie! Älskar nya böcker. Har betalat det som oroat mig de senaste månaderna så det känns skönt. Bara att nu har det uppstått ett nytt litet orosmoment. Jag ska tydligen betala två hyror på min uppsagda lägenhet. Blir så trött på dessa utgifter som jag tycker att jag inte ska betala. Måste få tag på soc inom de närmsta dagarna. För jag tänker kräva att de ska betala de två hyrorna. De satte mig hos kronofogden, då tycker jag det är mer än rätt att de ska betala de två hyrorna. Jag har inte råd med att betala dem. Vi har andra utgifter och grejer. Jag tänker inte jobba arslet av mig för utgifter som inte ens är mina. Blir så trött och arg. *suck* Ska det aldrig ta slut.


Nu ska jag passa Ebba och Linnea på golvet. Leka och gosa lite.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards