Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 23 oktober 2008

Av Carolina - 23 oktober 2008 23:58

Jag kan inte sitta som jag vill längre. Magen är totalt i vägen. Den är tillräckligt stor för att störa mig. Jag har alltid velat sitta lite ihoptryckt men nu går inte det längre, magen är i vägen trots att jag sitter så brett med benen som det bara går. Sen när magen är ihoptryckt så känns det som att den är uppe i halsen. Hur ska det då gå när jag är höggravid? Har ju inte ens kommit halvvägs än... Oj, oj, oj!


Tack till min storasyster Katarina för det fina inlägget som du skrev! =)

Av Carolina - 23 oktober 2008 21:20

Vecka 13 (12+2) <3

Vid tolvsnåret kom Katarina och tjejerna hit. Vi åt lunch tillsammans innan Ola åkte till jobbet - det blev korvstroganoff med ris. Mums! Katarina var här till fem ungefär. Under tiden hon var här gick vi upp med tjejerna till marsvinen så att de skulle få hälsa. Det gick bra så länge de fick titta över kanten på buren på marsvinen när de kutade omkring lite. Men när Katarina tog fram Pixla (den äldsta honan) till dem så var det inte lika roligt. Linnea klappade lite grann till en början men sen när hon tyckte att det räckte började hon putta bort henne. Ebba ville inte ens klappa överhuvudtaget utan började vifta med armarna, vända bort hela sig ifrån Pixla och knipa ihop ögonen så hårt det bara gick. Men sen gick det bra att titta på dem på avstånd igen trots det lite skrämmande mötet. Katarina satt vid den ena datorn, jag försökte läsa klart "Snälla pappa, nej" då Katarina vill läsa den och Ebba och Linnea satt på golvet och lekte större delen av tiden de var här. Men det kan vara trevligt det med.


Vi slapp jobba idag då Ebba och Linneas ena storebror är sjuk så Ted var tvungen att hämta grabbarna hos deras mamma. Han som är sjuk fick inte vara på dagis och mamman var tvungen att jobba. Så grabbarna får vara här tills imorrn eftermiddag/kväll. Då kan ju inte Katarina åka och jobba för någon måste ju passa tjejerna, så allting körde ihop sig. Varken jag eller Katarina var speciellt pigga idag så det var skönt att kunna vila upp sig lite och bara göra det som faller en in. Vi ska ju ändå jobba hela nästa vecka också, trots att det är lov. Dagis och fritids är ju öppet iaf.


Ola kom nyss hem, hoppade nog till när dörren öppnades för jag var inte alls beredd på det. Men det var en rolig överraskning iaf. Han hade gått hem för att han var "sjuk". Han skulle egentligen sjukanmäla sig imorrn men fick semester. Han hade redan sagt att han var sjuk när han fick reda på om semestern så han var ju nästan tvungen att gå hem, kunde ju inte ta tillbaka att han var sjuk. Alltid trevligt med lite extra kvalitetstid - det blir inte så mycket av sånt nuförtiden. =( Imorrn ska han till Tyskland, om inte Ted har ändrat sig. Därför ska han vara hemma imorrn. Då får jag vara själv men kan ju umgås med Katarina då, hon är ju också ensam förutom djuren och tjejerna då förstås.


Imorrn blir det att följa med Katarina och tjejerna till ett dagis där de antagligen kommer att börja sen, iaf tills vidare. Det är ett dagis för barn med speciella behov - mindre grupp barn på flera lärare. Mycket bra grej tycker jag, men tydligen inte de bästa lokaler. Har inte varit där mer än sett det utifrån så får se vad jag tycker när jag kommer dit.


Nu ska jag läsa lite bloggar och sen läsa ut boken så att jag kan ge den till Katarina imorrn. =)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards