Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg under oktober 2010

Av Carolina - 31 oktober 2010 21:45

Idag köpte jag Silicol på en hälsokostbutik. Hittills har jag tagit två supar och jag är hyfsat nöjd än så länge. Efter flera dagars smärta behöver jag och min kropp vila. Är totalt sönderkörd. Att magen inte är helt bra efter två omgångar förstår jag. Den har ju fått kämpa som fan de senaste dagarna. Kanske behöver magen flera dagars behandling för att bli normal igen? Nu ska jag köra med detta i minst en månad. Fick många bra tips och bra info i affären. Nu hoppas jag att magen ska läka, en gång för alla.


Kommentar: Det höll i sig i två dagar bara. Jag mådde jätteilla av Silicol. Jag fick bara inte i mig det tillslut. Så fort jag bestämt mig för att inte ta det där mera började magen bli bättre. Så stress över att ta något äckligt var inte heller bra...

Av Carolina - 29 oktober 2010 12:00

 


Rebecka och Mats

fick idag

dottern Olivia.

50 cm och 3210 gram.


Rebecka och jag är f.d klasskompisar från mellanstadiet.

Av Carolina - 27 oktober 2010 00:30

Jag tog med mig Neo till lekparken vid 17. Han gnällde och jag var bara tvungen att hitta på något, för bådas bästa. Han gungade lite först. Sen gick han omkring med en spade i handen och undersökte omgivningen. Han stötte på en kisse som han blev väldigt intresserad av. Han frågade efter den flera gånger efter att den sprungit iväg. Jag fick sitta och läsa medan han lekte. Det var väldigt trevligt. Han fick gå halva vägen hem. Resten fick han åka vagn. Han lyssnade inte jättebra på mig och sprang in på uppfarten till flera hus. Han höll på att slå på en bil men jag hann precis stoppa honom. Det hade ju inte varit så bra kanske. Han protesterade inte när jag satte honom i vagnen för ovanlighetens skull. Det var en trevlig stund och jag är så glad över att få tillbringa dagarna med min lille pojke. Älskar honom så!

Neo
Av Carolina - 26 oktober 2010 12:15

Känner mig helt slut idag. Trots att jag fick sova bra inatt utan magont så är mina ögon grusiga och min kropp trött. Somnade fort igår innan Ola kommit hem. Hörde inte ens när han kom hem. Då är man trött. Fick visserligen gå upp vid 6 och 7 för att gå på toa. Akut bajsnödig är inte kul så tidigt på morgonen. Vill tillbringa dagen i Neos gröna puff med en bok. Tur att Neo accepterar att jag ligger där. Kul att klänga på mig. Usch, vill bara sova just nu.

Av Carolina - 25 oktober 2010 23:15

Har varit vaken sen fyra imorse. Slumrade till ett par minuter på hemvägen från Jönköping. Jag fattar inte att jag kan stå upp. Hela förmiddagen har jag haft jobbig magkatarr som suttit i magen och strålat ut i ryggen och revbenen. Inte alls skönt kan jag meddela. Men även fast jag har haft grusiga ögon hela kvällen känner jag mig inte direkt trött. Helt otroligt!


Har busat och gosat en hel del med Neo ikväll. Han var nöjd så länge jag satt i puffen och lät honom slänga sig och klänga på mig. Då var även jag nöjd. Men han har också lekt väldigt bra på egen hand med sina leksaker.  


Jag älskar att dra in doften av hans hår i min näsa. Underbara och älskade unge! Tänk att jag får ha dig till min son. Mamma älskar dig så enormt mycket! Hoppas att du vet det?!

Av Carolina - 25 oktober 2010 23:00

Neos nya ord idag: Mammy (Händige Manny).

Neo
Av Carolina - 24 oktober 2010 20:45

Neos nya ord idag: Tintin - han stod och ropade efter henne vid grinden. Sötungen!

Neo
Av Carolina - 24 oktober 2010 20:28

Jag känner mig så trött på att blogga just nu. Det blir samma tjat hela tiden. Men visst vill jag skriva upp saker som jag är med om eller som händer med Neo just för att kunna minnas det senare. Men jag vet inte riktigt vad jag ska skriva bara. Det känns så meningslöst på något vis att skriva blogg. Jag har varken orken eller tiden känns det som. Jag har väl antagligen inga läsare heller så varför försöker jag ens? Lika bra att skriva i ett vanligt block istället. Då skriver jag ner det som behövs minnas och jag behöver inte ens bry mig om vem eller hur många som läser detta.


Jag fortsätter med min bokblogg. Men även där känns det nästan hopplöst. Vem läser den då? Kan lika väl fortsätta att bara skriva i mitt block jag har... Fan, så trist. Förr skrev jag för att få ur mig all skit jag hade inuti. Men nu känns det som att jag inte ens kan få ur mig den. *suckar tungt*


Får se om jag skriver något mera i denna bloggen eller om jag skiter i det helt...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards