Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg under augusti 2008

Av Carolina - 30 augusti 2008 21:00

Plussade idag med ett CB digital. Mycket roligare att se texten gravid än ett plus eller ett streck. =) Det var en mycket rolig överraskning. Var inställd på mens men nu är det en bebis istället, mycket mera välkommen än mens. =) Har berättat för ett par kompisar och min storasyster. =)


 

Av Carolina - 8 augusti 2008 22:27

Sådär. Nu är mitt bredband och min hemtelefon avstängd. Ett steg närmare målet - flytten till Ola. =) Nu är det bara resten kvar. Ska packa, städa och flytta grejer. Säga till soc att jag ska flytta så att de vet det. Men soc kan jag inte prata med förrän i slutet av augusti då jag har ett inbokat möte. Men det löser sig. Nu till helgen blir det att städa så mycket som möjligt och även få mig sig t.ex kläder och sånt som jag behöver ha här. Resten tar vi senare. Det är ju ingen direkt brådska ännu. Har inte sagt upp lägenheten än men det fixar sig.

Har precis klarat Easy på Guitar Hero 3. =) Så braig jag är! Bara att träna upp sig lite så kanske jag kan börja på Medium. =)

Blir väl lite grillning ikväll kanske. Får se.

Av Carolina - 6 augusti 2008 19:03

Gick upp vid halv sex. Var vrålhungrig, kunde ju inte ligga kvar då. Svärmor ringde förut och sa att jag inte behövde jobba idag. Vet inte varför. Men ska tydligen jobba imorrn och på fredag iaf. Det var skönt så jag kan vila upp mig efter mitt illamående igår. Känner mig bättre men det kan ju ändras. Hoppas inte det bara. Känner mig inte direkt trött men får se om jag tar mig en tupplur senare. Borde vänja kroppen vid att gå upp tidigt. Få in nya och bättre rutiner än vad jag har haft i mitt liv. Ola åkte till jobbet vid halv sex och då gick jag upp.

Shiva har nästan ätit upp alla våra kex som vi hade. Hon hade fått smaka igår och hon visste väl att de var goda. Inte bra! Så hon försökte ställa sig in hos mig imorse när jag såg vad hon hade gjort. Hon vet att jag kan bli arg... Nu ligger hon och bara sover, sover, sover i soffan. En riktig latmask!

Får se vad som händer idag.

Blir en promenad med Shiva senare. Måste gå oftare och träna mera. Hon glömmer bort så lätt även fast hon lär sig fort. Igårkväll var jag ute med henne och då gläfste hon åt det mesta som rörde sig (människor, djur) och det är inte bra tycker jag. Sen drar hon så förbannat. Men försöker hela tiden att lära henne att inte göra det. Det funkar ibland och en stund men sen glömmer hon av sig. Då är det bara att börja om igen. Hon är jätteduktig när man har henne lös men inte i koppel, tyvärr kan man ju inte ha henne lös hur som helst.

Av Carolina - 5 augusti 2008 19:00

Usch! Vill inte alls vara vaken nu! =( Men ska följa med syrran till vårdcentralen, någon måste ju passa Ebba och Linnea också. Jag är den enda som kan... Alla andra jobbar. Förhoppningsvis tar det inte så lång tid. Halva arbetet har hon gjort hemma. Vill inte sitta där hela dagen, har saker att göra hemma...

Ola började jobba vid sex imorse igen. Idag var det ännu segare att få upp honom ur sängen. Och inte nog med det så ringer svärmor vid fem och undrar om han är vaken... Som om jag skulle skita i att få honom till jobbet eller?!

Vädret är lika uppmuntrande som igår. Ingen sol, kallt och regnigt emellanåt. *suck* En perfekt dag för att tvätta och städa, men vem orkar det när man inte blir pigg av vädret. Men ska väl försöka ta tag i det sista i tvättstugan idag. Hoppas bara inte att syrran vill ha med mig hem efteråt... =(

Drömde en massa konstigheter som bara gjorde mig mer förvirrad och trött än innan. =( Jag vill bara dra täcket över huvudet och fortsätta sova helt enkelt... =(

Av Carolina - 4 augusti 2008 18:59

Regnet bara öser ner utanför fönstren. Nu har Ola börjat jobba igen. Han började vid sex imorse och gör så resten av veckan. Sen nästa vecka är det nya tider. Syrrans kille har också börjat jobba idag. Så hon och jag sitter hemma själva, förutom att syrran har Ebba och Linnea hemma också. =) Hon vill att jag ska ta med mig datorn och gå bort dit, eller hon hämtar mig ju i och med regnet. Vet inte riktigt vad jag ska göra. Hade gärna stannat hemma i ensamheten, känner att jag saknar den rätt mycket nu när jag inte bor själv längre. Men jag skulle ändå inte byta bort att bo med Ola. =)

Snart är mensen över och sen blir det att ta nya tag. Blev ju inget denna månaden men jag hade inte riktigt trott det ändå. Längtar tills det finns ett litet frö därinne som jag följa i väder och vind. Ola säger hela tiden att jag kommer att bli en jättebra mamma. Det betyder massor att han säger så, jag är så rädd för allt. Jag tror att jag kommer bli en dålig mamma och att jag inte kommer veta hur jag ska ta hand om det. Även fast jag många, många gånger har tagit hand om Ebba och Linnea med det mesta och de har ändå ett handikapp (benskörhet). Så klarar jag av dem så borde jag väl ändå klara av mitt eget?! Men man blir väl nervös och rädd inför en sån här stor grej, det är ju mitt första barn och nu ska det verkligen bli av att skaffa barn. Som jag har längtat! =)

Av Carolina - 1 augusti 2008 21:00

Börjar må illa nu. Inte kul alls. Går i vågor. Hoppas på att det inte blir värre bara. =(

Av Carolina - 1 augusti 2008 18:57

00:20

Idag har jag varit hos Martina. Firat Tildas 5 års dag (1 aug) och Williams 3 års dag (28 juli). Det hade varit trevligare och roligare om jag inte hade haft världens pms och mensvärk. =( Jag har mått piss idag. Sen känns det skitjobbigt att man inte träffar Tilda och William så ofta. De bägge två har numera växt ifrån en. Förr trodde man att de stod en nära men nu ser man hur långt ifrån de är. Alla blir egna individer, visst, men med dem är det en annan sak. Vem är dem egentligen? Jag trodde att jag kände dem, visste vilka de var men det enda de är just nu är mina syskonbarn. De är ingenting annat. Det enda vi delar är blodsband, ett måste. Men jag känner dem inte, jag vet inte vilka de är. Jag sorger det. Jag älskar dem så mycket, men jag får väl vänta tills de har blivit äldre innan man kan ta igen lite tid. =(

Hoppas verkligen att pms:en och värken har gått över något tills imorrn. Tänker inte stå ut med detta helvete alla mensdagar... =( Då kommer jag gräva ner mig under täcket i sängen och stanna där dygnet runt tills helvetet är över. Så det så!!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards