Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg under mars 2009

Av Carolina - 31 mars 2009 21:46

  • Kört in barnlakanen i torktumlaren och laddat en ny maskin med barnkläder.
  • Handlat mat. (var rätt tungt för magen men tur att syrran var med och hjälpte mig med kassarna)
  • Hjälpt till med det jag kunnat när syrran städade två burar och marsvinen rastades samtidigt. (kul att se alla ungarna springa omkring hur som haver)
  • Börjat lyssna på ljudboken "Matilde" av Denise Rudberg.
  • Spelat the sims 2. :)
  • Vilat magen och ryggen så mycket som möjligt mellan alla aktiviter. Behövs numera då jag får ont överallt snabbare och inte orkar stå upp längre stunder.
  • Ska även försöka ta hand om lite av den rena disken i diskmaskinen. Men får se, egentligen Olas uppgift idag...

Av Carolina - 31 mars 2009 18:51

Mina modersinstinkter har funnits där sen den dag du blev till
Jag har vakat över dig hela tiden
Du har funnits ständigt i mina drömmar och tankar
Minsta lilla så har jag varit väldigt orolig över dig

Men du har alltid mått bra
Ingenting ont har hänt dig
Du har legat därinne och växt
Hur jag än har mått så har du mått prima

Du lever om inne i min mage
Du sparkar och slåss så att det gör ont
Ibland önskar jag att du kunde lugna ner dig
Men så fort du sover och är lugn oroar jag mig

Bilder på dig inuti mig sitter på väggen över din säng
Jag ser dig varje dag när jag vaknar,
och innan jag somnar
Jag längtar så tills jag får hålla i dig

Jag tvättar dina kläder
Bäddar din säng
Vagnen står färdig
Nu är det bara du som fattas i mitt liv

Mamma och pappa älskar dig av hela våra hjärtan!!
Kom ut snart...

Av Carolina - 31 mars 2009 18:22

Idag innan Ola började jobba stack vi in en snabbis till Nässjö. Ola skulle klippa sig för det var verkligen dags för det - hur långhårig som helst plus att han har så tjockt hår. Medan han satt under saxen gick jag till Lindex. Jag hade bestämt mig för att köpa en amningsbehå - var i stort behov av en pga att de jag har inte alls är bekväma längre och sen har jag tänkt testa på att amma åtminstone de första veckorna eller något. Efter lite letande och provning hittade jag en vit skön amningsbehå i vanligt tyg - inte någon av de där glansiga. Jätteskön! Har haft den på sen vi kom hem och jag har inga problem med den som jag har med dem andra (kliar och skaver). På vägen hem från stan gick vi in på Mio för att kolla på en soffa som Ola sett på deras hemsida. En tre-sits i svart läder för inte så mycket pengar. :) Så om en vecka ungefär har vi en ny soffa - längtar så!! Ska bli skönt att kunna sitta skönt i soffan och även kunna ta sig i och ur den utan större problem som jag har i den soffa vi har nu. Senare blir det att köpa två fåtöljer i svart läder också. Men det är inte lika akut som soffan. :)


Är mycket nöjd med inköpet av behån (blir flera framöver, kanske i en kupstorlek större), Olas nya frisyr och den framtida soffan. :)

Av Carolina - 31 mars 2009 11:05

Vecka 36 (35+2)


Idag fick vi hem pappren för deklarationen... Ola fick tillbaka ca 6000 och jag 4000 på skatten. Behövs nu! Sen kan ju Ola dra av lite till så får se vad det slutar på... Mycket roligt! :) Ola trodde att han skulle behöva betala tillbaka.


Glad idag!! :D

Av Carolina - 30 mars 2009 23:00

  • Rensade spjälsängen och skötbord på kläder och grejer som inte ska vara där.
  • Tog ner barnkläderna till tvättstugan.
  • Tömde torktumlaren, fyllde på med ny tvätt i torktumlaren och körde igång en ny maskin med barnlakan.
  • Sköljde ur tvättmedelsfacket på gammalt medel så att det inte ska blandas med det oparfymerade medlet vi ska tvätta allt till bebisen med. Gick inte bort helt men det värsta är i alla fall borta.
  • Tittade på alla delar av Raskens. Fina minnen och jag tröttnar aldrig på den serien! :)

Av Carolina - 30 mars 2009 18:37

Vecka 36 (35+1)


Denna graviditeten har verkligen inte varit en dans på rosor. Emellanåt har den varit riktigt hemsk.


Första halvan av graviditeten så var den bra fysiskt men jag hade problem med mycket ångest och panikattacker till följd av en hel del rädsla. Även fast allt tydde på att allt var bra med bebisen så hade jag sån panik över att bebisen skulle ligga död i magen eller att jag skulle få missfall. Jag fick gå till psykolog för att få bort den värsta ångesten och kunna klara av att vara gravid.


Andra halvan var bättre psykiskt men då satte all den fysiska smärtan in. Innan jul hade jag maginfluensa, som tur är så var den hyfsat snäll mot mig. Direkt efter nyår var jag sängliggandes i 2 veckor med influensa (kraftig hosta, träningsvärk i magen och foglossning). Tog väldigt lång tid innan jag blev bra igen. Åt inte ordentligt på en månad. Omlott med influensan fick jag urinvägsinfektion och började med antibiotika. En månad senare var det fortfarande växt på provet så fick köra en antibiotikakur till... Mitt i allt satte en hemsk förlossningsrädsla in - ville inte alls vara med om en förlossning och visste inte riktigt hur jag skulle klara av det även fast jag ville. Funderade starkt på planerat kejsarsnitt eller igångsättning. Hade vanlig förkylning en gång i månaden ungefär. Nyligen hade jag maginfluensa igen - denna gången var det skitjobbigt. Det satt i längre, jag mådde mycket sämre och det tog ett bra tag innan jag fick tillbaka all energi.


Mellan vecka 4 och 10 mådde jag illa dygnet runt men kunde hantera det och jag spydde aldrig. Från vecka 15 ca och framåt (antagligen enda fram till förlossningen) så har jag haft ordentlig halsbränna dygnet runt så att jag inte kunnat sova ordentligt emellanåt. Levt på novalucol och rennie (de sorter gravida kan äta).


Nu är det fyra veckor kvar. Får se vad som kan hinna hända under den tiden... Men trots allt detta älskar jag mitt barn så otroligt mycket och jag ångrar egentligen inte att jag blev gravid trots att jag väldigt många gånger undrar vad jag har gett mig in i och knappt orkar mera. Men jag tror nog att det kommer dröja innan jag blir gravid igen - just för att jag är rädd för att uppleva samma sak igen med alla dessa problem och jag trivs inte alls med att vara gravid.


Längtar så tills mitt och Olas barn kommer till världen. Så jag får se vem all denna möda var värd för. <3

Av Carolina - 30 mars 2009 10:42

Grattis min vän Lars42 årsdagen!!

Av Carolina - 29 mars 2009 11:45

Grattis Mela´s son Linus6 årsdagen!!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards