Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg under maj 2009

Av Carolina - 31 maj 2009 18:15

Vad ska man göra med en bebis som somnar i famnen (kräver att somna i famnen) och sen när man lägger den ner bredvid sig vaknar och så börjar hela proceduren om igen??

Detta tär så mycket på mitt tålamod men vad kan jag göra? Bara att lägga honom på armen, stoppa in nappen och börja vagga fram och tillbaka, för femtielfte gången...

Neo
Av Carolina - 31 maj 2009 18:15


Jag älskar dig så otroligt mycket!
Tänk att du är min.


You brought my life back
the glory you found
I'm in deep debt,
without you I wouldn't survive


Your smile is heavenly
I don't deserve all the love that your giving to me
Your touch makes it hard to breathe
the shiver's around me now,
you're so fine


The heart is pumping for my life
the mind is happy and I,
I will love you 'til the day I die

Bilder · Neo
Av Carolina - 31 maj 2009 18:15

Vi överlevde! :-D Ola började jobba igår - jobbade mellan sex på kvällen till sex imorse. Jag skulle alltså få vara själv med Neo i 12 timmar. Jag var själv med Neo första natten efter förlossningen men då låg jag ju på BB och kunde ringa på folk om det skulle köra ihop sig. Inte riktigt samma sak. Jag stannade hos syrran till tio ungefär efter grillning och grejer med lite släkt. Hon skulle följa med mig på vägen hem då hon ville promenera lite så fick vänta tills Ebba och Linnea nattats.

Vid elva vaknade Neo och var hungrig. Så han fick mat, ny blöja och pyjamas. Hade tänkt göra lite saker på nätet då jag kom hem men det blev inte så. Bäst att passa på att gå och lägga sig och få så många timmars sömn som det bara går. Fick sitta och gunga och vyssa på Neo till klockan tolv innan han somnade med nappen i högsta hugg. Tänkte läsa lite då jag lagt Neo i sin säng men jag kände direkt att ögonen började gå i kors. Så jag fick snällt lägga undan boken och det tog inte många minuter innan jag sov. Lite tomt i sängen var det allt men Shiva tog upp sin plats. :-)

Vid tjugo i tre vaknade jag av Neo och då var det bara att knalla ner och fixa mat. Så det blev matning och ny blöja. Gosade lite med honom så att han skulle bli trött och vilja somna om. Så efter en stund gick jag och la honom i sin säng igen och vi somnade om. Jag märkte knappt att Ola kom hem, om jag ens gjorde det. Vid åtta vaknade jag av att Neo vaknat i sin säng och Ola sa att jag skulle gå upp och fixa mat. Så efter att jag hade vaknat till lite gick jag upp, tog på mig och gick ner med Neo.

Matningen, ny blöja och ombyte av kläder har gått bra. Neo vill inte riktigt somna så han somnar och vaknar hela tiden sen matningen. Så det får nog bli en promenad snart. Då kanske han somnar ordentligt. Sen är det riktigt fint morgonväder! :-D

Neo
Av Carolina - 31 maj 2009 11:45

Bestämde mig för att gå ut på promenad för att se om Neo kunde somna och sova ordentligt. Han somnade innan jag hann köra ut vagnen så egentligen hade jag inte behövt gå ut och gå men jag hade redan lovat Shiva. Så gick en lagom runda i det soliga och varma vädret. När vi kom tillbaka till huset ville jag inte riktigt gå in och sätta mig. Jag sitter ju inne så mycket ändå. Så gick in och hämtade min bok, ställde vagnen i skuggan och hämtade en stol att sitta på bredvid vagnen. Shiva gick direkt och la sig vid en buske i skuggan och kollade runt lite. Hon njöt nog rätt ordentligt. :-)

Satt ute i iaf 1½ timme och läste. Neo sov hela tiden och gör fortfarande även fast jag har kört in vagnen i hallen nu. Shiva följde snällt med in också. Hoppas nu på att Neo ska sova iaf till nio för att få in ett bra schema med sömn och mat inför natten. Men Ola kommer ju hem sen vid halv tolv... Nu ska jag ta mig något att äta. Det suger i magen och måste passa på nu när jag inte har en Neo klängande på min arm.

Längtar så tills Ola kommer hem. Ska gosa lite extra med honom innan vi somnar tror jag. Krypa nära intill, pussas, hålla om och säga hur mycket jag älskar honom. Min kärlek till honom har verkligen växt så otroligt mycket sen Neo kom. Sen förlossningen och hur han är med Neo. Jag känner mig nyförälskad igen, sådär som det bara är i början. Jag går på moln ibland. Det bor fjärilar i min mage när jag tittar på honom. Idag när han pussade på Neo och gosade med honom så kunde jag inte annat än le. Mina älsklingar! De två viktigaste personerna i mitt liv, de två som har den största platsen i mitt hjärta.

Min familj - sambon Ola, sonen Neo och hunden Shiva.

I will love you 'til the day I die

Av Carolina - 31 maj 2009 10:00

Min bebis.   

Av Carolina - 30 maj 2009 10:00

Mitt liv.

Av Carolina - 28 maj 2009 18:15

Allt gick bra nu när BVC var här. Hans bröstkörtlar var det lugnt med trots svullnad och lite rodnad men skulle kolla extra ifall det blir rödare och så men förhoppningsvis går det över av sig själv. Hans torra fötter och även resten av kroppen var det heller ingen fara med då det är väldigt vanligt, speciellt på bebisar som ligger länge i magen. "Gropen" han har i bröstet var normalt, så nu kan syrran vara lugn. :-)

Det blev även vägning och det var jättekul att få veta hur mycket han väger nu. Vågen stannade på 4450 gram. Oj! :-) I fredags vägde han 4180 gram så han har gått upp en hel del på nästan en vecka. Kul, kul! Då äter han bra iaf och det är viktigast för mig.

Fick en ny tid nästa torsdag så då får vi se hur mycket han har gått upp då...

Neo
Av Carolina - 28 maj 2009 18:15

Trots en hel del strul under flera timmar på kvällen med skrik och oförstående föräldrar somnade han tillslut i sin säng - mätt och nybytt. Han somnade vid halv tolv efter maten och då gick vi också och la oss. Nästa gång vi vaknade var klockan halv fem. Vid fem fick han mat och åt ordentligt och fick ny blöja. Han ville inte riktigt sova i sin säng så jag hämtade honom och la honom på rygg bredvid mig för att gosa lite så att han somnade. Dock somnade jag också - vet inte om han eller jag somnade först. Vaknade av mig själv vid halv nio och såg att min älskade bebis sov sött bredvid mig på sidan. Då blev jag glad. Låg och tittade på honom en stund innan han och Ola vaknade. När Neo höll på att vakna upptäckte han min arm och började söka efter mat. Sen vaknade han till ordentligt och då var det dags för mat.

Nu hade morgonen börjat och jag kände mig hyfsat utvilad. :-)

Neo

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards