Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 11 oktober 2008

Av Carolina - 11 oktober 2008 16:18

Vecka 11 (10+2) <3

Idag var det avslutning på hundkursen. Vi höll på i fyra timmar idag och vi var alla hundarna, annars brukar gruppen vara uppdelad i två mindre. Shiva var jätteduktig. Hon har förändrats något enormt när det gäller att vara blockerad och uppe i det blå. Hon kan lugna ner sig och någorlunda slappna av trots att det är andra hundar runt omkring henne. Jag är förvånad. Jag trodde aldrig att det skulle bli det resultatet. Jag har gjort ett bra jobb, jag tänker mera på hur jag är med och mot henne. Det är fortfarande en del att göra men vi är på en mycket god väg. Vi körde lite gruppövningar och sen la ut ett viltspår. Det var mycket roligt, roligare än vanligt spår. Det går inte lika snabbt då. Shiva gick i normal gå takt när hon sökte efter klöven. Hon var mycket stolt då hon gick med "bytet" i munnen till de andra hundarna som väntade - högt huvud och hög svans. Både hon och jag var mycket trötta efteråt och somnade i varsin soffa framför tvn. Mycket skönt!


När Ola kom hem vid halv sju efter att ha tittat på en hockeymatch åkte vi bort till Ted och Katarina. Åt tacos med dem och grabbarna, kollade lite på tv. Hade det trevligt. Kom hem nyligen. Shiva vart glad men nu ligger hon utslagen i soffan igen. Hon blev väl lugn efter att ha fått hem "sin flock". Är rätt trött nu trots att jag sov väl någon timme förut. Men kroppen är trött och det blev tidigt imorse så det blir till att sova ut inatt och imorrn bitti tror jag. Blir till att jobba imorrn med någon gång, vi gjorde inte det i fredags så det får bli imorrn. Men det blir nog bra, förhoppningsvis får vi med oss Ola också men det är tveksamt.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards