Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg under september 2009

Av Carolina - 30 september 2009 23:23

Jag och två stycken andra mammor från unga föräldrar-träffen ville börja på babysim ihop. Deras barn är 6 månader bägge två. Idag fick jag reda på av den ena mamman att det var fullsatt plus att barnen delas in i åldersgrupper - 4 månaders bebisar ihop, 5 månaders bebisar ihop osv. Så vi hade inte hamnat i samma grupp ändå så det var ju trist. Men jag och Elin, som har sonen Theo, bestämde att vi kunde ju gå och bada ändå. Ska bli riktigt skoj! Så jag med Neo, Elin med Theo och Elins kompis, som jag verkligen inte kommer på namnet på just nu, med dottern Tilda ska åka och bada. Så nu blir det till att först och främst gå och kolla efter badbyxor med blöja i till Neo då han inte har några plus kanske en ny bikini till mig. Den jag har nu har jag haft sen jag var 16 eller något. Den passar fortfarande och är snygg men det är kanske är dags för något nytt efter så många år?! Eller?! Men det ska bli riktigt kul att hitta på något tillsammans med andra mammor och deras barn. Jag tror att både jag och Neo behöver det - nya kompisar helt enkelt, som bor i närheten.


Gudars vad jag ser fram emot det! Så när Elin och Theo har blivit friska igen efter en förkylning så ska vi träffas på stan och fika, umgås och prata om allt möjligt och bestämma tid för första badet! = D Jippi!!

Neo
Av Carolina - 30 september 2009 23:16

Usch, idag har jag haft sån jävulsk huvudvärk. Jag verkligen hatar den! Det är säkert femte dagen i rad som jag har så här ont. Funderar stark på om det är migrän jag har och inte vanlig huvudvärk. Den sitter som ett pannband på mig och drar sig ut mot sidorna. Usch!! Inte kul alls. Har nu tagit två Eeze så får jag se vad som händer. Hoppas i alla fall att jag får somna och sova ordentligt. Annars kommer det blir jobbigt.


Har nu kollat på Fråga Olla-dokumentären. Jag verkligen diggar Olle Waller. Han är cool! En hel timmes program som handlade om onani. = D Dem filmade ett onani-maraton som gick av stapeln förra året i Danmark. Det var riktigt häftigt! Man tävlade i olika saker - spruta längst, onanera längst, flest orgasmer osv för både tjejer och killar. Längsta sprutrekordet var 291 cm, flest orgasmer för tjejer var 94 st, tror jag, och för killar var det 28 st, har jag för mig. Det gamla rekordet var på ca 90 cm långt, något på 20 st för tjejer och 6 eller 7 st för killar - så dem rekorden slogs rejält. Vad får en att ställa upp i detta? Kul grej eller vad är syftet? = D Jag tycker att det är coolt i alla fall!


Nu blir det sängen! = D Godnatt!

Av Carolina - 30 september 2009 19:02

Nu har jag fixat en gästbok. Finns längst ner på höger sidan. Så skriv gärna om ni vill, vad som helst.

Av Carolina - 29 september 2009 22:00

Det var meningen att jag skulle till psykologen vid 11 och avboka babymassagen som jag skulle ha vid 9. Men så blev det inte. Först fick jag inte tag på Kerstin, ens för att säga att hon skulle komma en halvtimme senare än bestämt då Neo inte hade vaknat som jag tänkt mig. Jag fick väcka honom vid 8.50 Men vi hade babymassage iaf och då pratade jag även med psykologen. Det blev att boka om tiden då allting verkligen körde ihop sig. Jag kunde inte komma in till stan och om jag kunde det fanns det ingen som kunde ta hand om Neo då Ola sov. Tyvärr fick jag ingen ny tid snart utan det blir först om en månad - den 26 okt. Men men, bara att bita ihop. Jag har varit med om värre väntetider när det gäller psykolog och då mådde jag ännu sämre än vad jag gör nu. Kan ju ändå inte göra så mycket åt det. Bara att köra på...


Vid 14-tiden åkte vi allihopa in till stan - jag, Ola, Neo och Katarina. Jag och Neo följde med och hämtade Ebba och Linnea på dagis. Sen åkte vi vidare till Thimons och mötte upp Ola. Där åt vi gott - jag åt både toast och kärleksmums. Kärleksmumsen var så stor - jättegod men mäktig. Sen gick vi vidare till stan - Lindex, KappAhl och Bokia. Jag hittade en del grejer till Neo - vilket var mitt syfte. En body på Lindex, tre bodysar, ett bar jeansbyxor, ett par raggsockar och ett par skor som jag har velat ha till honom länge men inte hittat i rätt färg på KappAhl och sen 10 stycken pixiböcker på Bokia. = D Jättenöjd med dagens inköp!


Kvällen tillbringades lugnt och skönt i soffan framför en film. Mysigt!



Av Carolina - 29 september 2009 10:00

Grattis pappa och farbror på eran 57 årsdag!

Av Carolina - 29 september 2009 10:00

Grattis kusin, kompis och Veronicas brorsdotter på Michaela-dagen!

Av Carolina - 28 september 2009 23:56

Hela kvällen har tillbringats på körskolan. Usch, så segt det var även fast det var lärorikt samtidigt. Så nu kan jag börja övningsköra med svärmor. Får se när det blir av. Hon har ju oftast inte så mycket tid över då hon jobbar väldigt mycket. Ska väl gå den där utbildningen igen sen när Ola har fyllt 24 för då får även han övningsköra med mig.


Var mysigt att komma hem till Neo igen. Det är nog det längsta jag varit borta ifrån honom tror jag. Från 17 till 20.30 Allt hade gått bra men det tvivlade jag heller inte på. Jag fick prata lite med Ola också innan han stack iväg till jobbet. Tråkigt att knappt hinna se honom idag men det kommer ju en morgondag också. = D


Neo sover gott sen inte så längesen. Så nu sover han, förhoppningsvis, ordentligt inatt. Han var väldigt aktiv i mitt knä och ville inte alls lägga sig ner för att gosa eller sova nu innan jag "tvingade" honom att sova. Sen MÅSTE jag komma ihåg att ringa Kerstin imorrn direkt när jag går upp, förhoppningsvis vid åtta, och omboka vårat möte. Annars går det inte. Jag vet inte riktigt hur jag ska få ihop morgondagen. Jag ska till psykologen vid elva men ingen kan köra in mig och kommer jag in så kan ingen ta hand om Neo. Ola sover och det är alldeles för tidigt för honom att gå upp till halv elva... *suck* Jag som verkligen ville och behöver gå till psykologen. Annars får jag väl helt enkelt hoppas på att det finns en ny tid snart igen...


Nu ska jag gå och lägga mig och läsa lite ur "Flickan som lekte med elden" innan ögonen slocknar helt. Är helt slut i kroppen. Men en panodil zapp är intagen och den värsta huvudvärken är borta nu så den ska nog inte störa mig inatt heller... = D

Av Carolina - 27 september 2009 23:50

Måndag: Körkortsutbildning för mig och svärmor på kvällen, då jag ska börja övningsköra med henne.

Tisdag: Boka om babymassagen vid 9, psykolog vid 11 (första gången hos henne).

Onsdag: Babycafé mellan 13-15. Vet inte än om jag ska gå dit, det får vi se.

Torsdag: ?

Fredag: ?

Lördag: ?

Söndag: ?


Får se om jag kan byta ut frågetecknen med något sen också... = D

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards