Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 1 oktober 2008

Av Carolina - 1 oktober 2008 22:53

Grattis Akilles3 årsdagen!!

Av Carolina - 1 oktober 2008 15:26

Vecka 9 (8+6) <3


Gick upp vid halv nio imorse. Följde med Katarina på tjejernas simning. Lite svårt att inte vara två när det är tvillingar och de behöver badet lika mycket bägge två. Det var lite roligt att vara med och se hur det går till. Det var en liten kropp med barn med olika handikapp som behöver bada för att någon annan rörlig aktivitet inte passar dem. Så det var mammor och assistenter och så jag, moster. Jag fick ta hand om Ebba och Katarina tog hand om Linnea. Linnea plaskade ordentligt så det skvätte överallt. Ebba var lite mera försiktig men hon kom igång och plaskade och sprattlade med benen även hon i slutet. Vi badade väl i en timme tror jag.


Sen åkte vi hem till mig och Ola och åt lunch. Det blev raggmunk och fläsk. Ola hade lagat det så bra att det var i princip färdigt när vi kom hem. Har varit trött och seg sen badet. Det tär på krafterna även fast man själv inte simmar. Men man måste ju hålla koll på en unge hela tiden också. Katarina var här till fyra-fem tror jag. Egentligen skulle vi gå på hundkurs idag men varken jag eller Katarina var sugna eller hade ork till det. Så vi hoppade över det. Min rygg är helt slut nu och jag är hur trött som helst. Jag borde duscha med. Jag luktar lite klor trots att det inte är lika mycket klor i den bassängen som det är i en vanlig simhall. Men jag orkar inte. Får bli direkt när jag går upp imorrn.


Var nyss inne och handlade med Katarina. Blev en massa frukt och grönsaker, både till oss (mig) och till marsvinen. Hoppas de kommer tycka om det! Åt en clementin och en gul kiwi förut, gud så gott! Clementin är det godaste som finns och jag verkligen saknar dem när man inte kan äta dem. De smakar ju olika.


Nu sitter vi och äter varma mackor, våran middag/kvällsmat. Mycket gott, med svampstuvning. Enda gången jag faktiskt kan tycka om och äta svamp. Tycker inte om det annars. Ola körde igång någon skräckfilm. Får se om jag kollar på den eller om jag surfar runt på nätet istället, kanske spelar ett spel. Sen blir det sängen i alla fall. Jobb imorrn och på fredag. Pengar är bra att ha...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards