Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg under september 2008

Av Carolina - 30 september 2008 12:06

Blev rasande på Katarina förut. Hon försöker bestämma över mig som vanligt. Jag har haft ont i ryggen hela dagen och Ola är genomförkyld, ÄNDÅ lovar hon svärmor att vi ska städa. Jag blir bara så trött. Så ikväll jobbade jag, Ola och Katarina. Jag tog de flesta toaletterna trots att jag kände av svanken konstant hela tiden. Nästa gång hon vill något så kommer hon inte ihåg denna gången som alla andra gånger och gnäller att jag aldrig gör något och att det är bäst om jag hjälper till osv. Jag har jobbat som en idiot denna månaden som har varit och jag får inte ett skit för det förutom en massa gnäll. Visst jag får pengar, men jag tänker inte skaffa pengar till vilket pris som helst. Efter jobbet var det matdags och jag städade undan i vardagsrummet och plockade undan efter maten. Så kan ingen komma och gnälla sen. Jag hjälper till annars med men idag var jag verkligen tvungen att bevisa att jag kan hjälpa till.


Har suttit och spelat spel på datorn de senaste timmarna medans vi kollade på filmen "Varg". Den var bra men lite konstigt slut tyckte jag. Ovant att höra Peter Stormare prata svenska.


Jag ska vara hos Katarina vid kvart i nio imorrn. Jag ska följa med henne på Ebba och Linneas simning. Ska bli kul att se dem bada. Men jag fasar inför mig själv i bikini. Katarina förutsätter att jag ska stanna kvar hos henne efteråt men jag tror att jag ska dra hem direkt efter. Vill bara vara hemma. Ola är väl hemma imorrn från jobbet, vill ju passa på att umgås med honom då.

Av Carolina - 30 september 2008 12:05

Har precis beställt fem nya böcker. Från A till Bebis (hittade den i pocket), Snälla pappa, nej, nummer 6 och 7 av Isfolket och Säg det inte till någon. En salig blandning av olika böcker. Mycket trevligt! Hoppas på att böckerna kommer innan helgen.

Av Carolina - 30 september 2008 12:04

Vecka 9 (8+5) <3


Är ruskigt trött idag och har ont i ryggen. Har väl sovit illa eller något. Sen har min syster tydligen lovat svärmor att vi ska jobba ikväll. Visst vill jag ha pengar men vi har jobbat hur mycket som helst de senaste veckorna så nån vecka eller ett par dagars ledigt vore inte helt fel. Speciellt idag. Min rygg kommer inte palla med att städa toaletter och moppa golv. Man står ju så konstigt böjd hela tiden och det är inte en toalett heller. Blir så trött på detta... Jag har redan problem med ischias och hur ska det då bli när jag har kommit till slutet av graviditeten. Men det är säkert två stycken inne i magen och då blir ju allt dubbelt så mycket. I och med att jag redan nu ser att magen har växt och det är inte maten som har gjort det då jag först nu har börjat kunna börja äta någorlunda normalt pga illmåendet. Får se hur det blir med det hela.
Sen försöker hon få mig att bli sur på Ola. Jag vet att Ola frågar svärmor ibland om det finns jobb till mig men det är ju för att jag ska ha något att göra och få in lite egna pengar. Jag och Ola pratar om jobb och sånt rätt ofta. Katarina frågade mig om jag visste vad Ola pratar med svärmor om osv som om hon hade mer koll på honom än vad jag har. Hon vet väl inte vad som sker inom dessa väggar. Jag vet att vi behöver pengar för att ordna upp "mitt" egna problem plus att bebisen behöver sitt. Men Ola har ett bra jobb med bra lön plus att jag försöker och gör det jag kan göra. Jag kan leva mitt liv och jag vet vad man behöver pengar till. Herregud, hon beter sig som om jag vore 15 eller något. Jag är 22 och har klarat mig själv i över tre år nu och haft koll på min egna ekonomi. Suck, blir så trött på detta. Jag klarar mitt liv, varför kan ingen tro på det också? Jag ska bli mamma och jag kommer att bli en bra mamma. Jag önskar bara någon kunde tro på mig också.


Tittar på "Mera om oss barn i Bullerbyn". Så gulligt med lammungen. Jag älskar lamm och har gjort det i hela mitt liv. Så mysigt! Får se vad jag ska titta på härnäst. Har en hel del Astrid Lindgren-filmer att titta på. Blir i alla fall att ta det lugnt i soffan så länge det bara går. Min svank gör ont. Vila ska det bli, sen får jag se hur jag gör med jobbet ikväll... Om det bara hade varit en annan dag...

Av Carolina - 29 september 2008 22:52

Grattis pappa och farbror56 årsdagen!!

Av Carolina - 29 september 2008 22:44

Grattis kusin, kompis och Veronica´s brorsdotter på Mikaela-dagen!!

 Grattis Veronica´s brorMikael-dagen!!

Av Carolina - 29 september 2008 12:00

Kollade på första avsnittet av "Färjan". Serien verkar riktigt bra och rolig. Kände igen en av singelkillarna för han var med i "Ensam mamma söker", första omgången. Söker han verkligen efter kärleken eller är han bara kamerakåt då? Sånt är bara löjligt. Men det händer saker hela tiden och det är rätt kul att se vad som händer på en Finlandsfärja. Jag har själv åkt en gång men var inte med så mycket då jag knappt drack, var 16 år och hade pappa och hans fru med mig. Så den ska jag nog följa tror jag. Sen börjar "Ugly Betty" imorrn med. Ska väl se det om jag kommer ihåg det. Jag och Ola delade på en glasstårta nyss. Så gott det var! Den satt fint...


Imorrn är det lite grejer som står på Göra-listan. Ringa ett par viktiga samtal, hatar att ringa dessa samtal. Men för att ordna upp mitt liv som ser lite rörigt ut just nu så måste jag ringa dessa samtal. Längtar så tills denna skit är över. Det som är mest trist och upprörande är att det inte ens är jag som har satt mig i denna situationen från början. *suck* Förbannade socialen!!! *morr* Skit...


Låg och tänkte på jul förut. Hur allt är då. Det är ca 3 månader kvar till jul. Hur stor kommer jag att vara då? Rör sig bebisen i magen då? Jag tror att jag kommer att ha gjort mitt rutin-UL då plus att jag har väl varit på MVC ett par gånger åtminstone tills dess. Räknade precis lite och jag är i vecka 22 då, ungefär om ingenting ändras. Då är jag nog rätt rund och bebisen rör sig nog lite i alla fall. Längtar till julen numera. Hur trassligt allt är runt omkring mig så har jag något fint och underbart att fokusera på. Min bebis och Ola - min blivande familj. Som jag älskar såå mycket! <3

Av Carolina - 29 september 2008 11:58

Vecka 9 (8+4) <3


Gick med Shiva till Katarina vid tolv tiden. Busade lite med Ebba och Linnea. Hjälpte till att låta tjejerna måla med fingerfärg (turkisk yoghurt och karamellfärg). Det gick bra tills Linnea upptäckte att man kunde äta den. Då stoppade hon det mesta i munnen. De hade rosa och blå färg att välja mellan. Ebba protesterade när Katarina gav henne burken med rosa i men när hon fick burken med blå i så gick det mycket bättre och då kunde hon måla. Det såg lite roligt ut att hon föredrog blått före rosa. Jag får lägga in bilder på dem senare när jag har lagt in dem i datorn. Linnea med blått runt hela munnen och färg i håret. Ebba som lite försiktigt målar. Deras olika personligheter lyser igenom jättestarkt bara där.


Sen efter målningen och tvättning var det sovdags för tjejerna. Så då begav vi oss på en promenad med tre hundar och tvillingvagn. Det gick rätt bra. Jag tog Shiva och Oliver medan Katarina tog vagnen och Akilles.


Vi åt lite lunch hemma hos mig. Kollade på dokumentären "Sicko" av Michael Moore. Väldigt bra!! Sen kom Ola hem och några som skulle kolla bergvärmen. Det var tydligen felfritt.


Nu har jag kollat klart på "Alla vi barn i Bullerbyn". Jag och Ola tar det lugnt i soffan framför Wallander "Steget efter". Blir bara lugnt hela kvällen då jag är trött och Ola är förkyld. Mitt illamående har hållt i sig hela dagen men fick i mig en lagom portion fläskpannkaka förut och det var skönt. Kanske att jag kan börja äta normalt igen, har inte kunnat det på flera veckor nu. Vill ha min matlust tillbaka!

Av Carolina - 28 september 2008 22:43

Grattis morfars lillebrorLennart-dagen!!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23
24
25
26
27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards