Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 27 oktober 2008

Av Carolina - 27 oktober 2008 23:27

Katarina och tjejerna var här mellan lunch och fem-hugget. Efter det åkte jag och Ola till Vetlanda. Vi köpte vinterdäck till bilen (det var ärendet från början) och sen kollade vi lite på Karlssons. Blev lite inhandlat även där - badlakan, handdukar, lampor till bilen och lite godis. Blev mest en snabbkoll, visste inte vad vi kollade efter utan strosade bara omkring. På hemvägen åkte vi förbi McDonalds och åt lite mat där.


När vi kom hem åkte jag och Katarina nästan direkt och städade. Var inte lika mycket att städa idag och på något konstigt vänster hade jag mer energi ikväll än vad jag har haft på mycket länge när det gäller jobbet. Jag hade nog orkat göra lite till kändes det som. Mycket skönt att orka jobba. Trots att jag var rätt trött innan, ville bara sova och hade ont här och var i kroppen. Konstigt det där med vad man orkar och inte orkar. Denna veckan är det ju lov så det är inte lika många barn som skitar ner i skolan nu.


Ska kolla klart på Beck, gå en promenad med Shiva och sen krypa ner i sängen. Ska till Arbetsförmedlingen imorrn - någon grupp med unga arbetslösa som ska träffas. Måste ju gå dit vare sig jag tycker det är nödvändigt eller inte. Får inte glömma att ta med mig betygen nu när jag hittade dem. =) Då kanske de blir lite glada på mig.


Godnatt!

Av Carolina - 27 oktober 2008 10:56

Vecka 13 (12+6) <3


Vaknade vid nio-tiden och det var rätt svårt att somna om då jag var ordentligt täppt i näsan. Funderar på om det verkligen bara beror på att jag är gravid eller om det även beror på att det är svinkallt i rummet. Vilket fall som helst är det väldigt irriterande. Hatar att inte kunna andas normalt. Efter ett tags vridande och vändande i sängen gav jag upp. Jag blev alldeles för kissnödig för att kunna ligga kvar också. Så hoppade in i duschen och det var en STOR skillnad att duscha nu med kort hår och förut med långt hår. Mindre långa hårstrån över hela kroppen och lindade runt fingrarna. Kortare tid i duschen och jag kunde njuta mera av duschen. Nu är duschningen positiv istället för negativ. Hatade att duscha förut, var bara jobbigt.


När jag var färdig vägde jag marsvinen. Viktigast var egentligen att kolla Pixlas viktuppgång men passade på att ta allas vikt.

Pixla - 579 g.

Emmy - 644 g.

Angel - 648 g.

Optimus - 924 g.

Windex - 987 g.

Emmy hade gått upp mest och Pixla minst, tyvärr. Hanarna är riktiga klumpar nu. De känns när man tar upp dem och hanterar dem att de väger en hel del jämfört med när vi skaffade dem. Stora pojkar och små flickor.


Kollar på "Beck - pojken i glaskulan" och kollar runt på nätet. Katarina kommer hit senare när tjejerna (förhoppningsvis) sover. Då ska hon klippa klorna och städa buren. Jag ska väl hjälpa till - antagligen med att vakta barnen medan Katarina fixar. Honornas bur är större och lite jobbigare att städa än hanarnas så den får oftast Katarina ta.


Nu ska jag fixa till frisyren och fortsätta med mitt pyssel...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards