Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 18 maj 2010

Av Carolina - 18 maj 2010 20:45

Jag fick ligga kvar i sängen till halv elva. Riktigt skön då jag somnade vid halv tre inattt!  Var länge sen jag låg så länge i sängen...  Jag har mest suttit framför datorn just för att kunna slappna av i hela kroppen. Min mage har hållt sig någorlunda i schack under dagen. Lite halsbränna och lite illamående men inget jag inte kunde hantera. Neo sov inget på eftermiddagen så från klockan fyra fram till klockan sex skrek och grät han för allt. Speciellt när han inte fick som han ville - han bröt ihop direkt för minsta lilla. Så det har inte alls varit något roligt på eftermiddagen. Försökte sitta med honom, leka med honom, ge honom olika saker som han brukar gilla men självklart skulle han bara ha det som han inte får ha. Min mage tyckte inte alls om att höra honom skrika hela tiden - började få ett sug och svidande känsla i magtrakten. Men det gick över sen, som tur var. På något sätt längtar jag till sängen redan även fast jag fått sova... Bara att jag har en känsla om att sänggåendet kommer bli ungefär likadant som igår. Men det är väl bara att ta med sig iPoden upp och lyssna på musik. Inatt somnade jag till godnattvisor för barn.


Imorrn ska vi på husvisning. Ska bli kul. Jag önskar så att vi kunde hitta någon som kunde köpa vårat hus och att vi får det hus vi ska kolla på imorrn. Det är ett såå fint hus! *drömmer*


Pratade med svärmor förut. Hon frågade inte överhuvudtaget om jag ville jobba... Hon bara antog och babblade på som om jag redan hade sagt ja till jobb. Då blir jag så sur... Då vill jag verkligen inte jobba. Visst jag får pengar osv... Men va fan... Hon ska inte ta mig förgiven och anta att jag bara ska ställa upp. Jag blir bara så jävla trött... Hon tyckte till och med att jag skulle jobba idag. Men det tyckte inte jag... Jag gillar inte hennes sätt när det gäller jobb... Då vänder jag ryggen till och blir sur. Och självklart, som vanligt, har hon bara tid över till att jobba så vi får dra med oss Neo till husvisningen. Hade varit lättare om vi hade fått gå själva... Men men... Det är bara hon som får lida sen när hon inte har någon bra relation till sina barnbarn, eller dem hon inte sitter barnvakt till...


Nu ska jag fortsätta spela på datorn och slappa. Samla krafter tills imorrn.

Hälsa · Neo
Av Carolina - 18 maj 2010 01:30

Stress, ångest, illamående, magknip, magkatarr... Fy fan, vad jag hatar mitt liv ibland! Nu kanske jag får sova efter ett par timmars kämpande med halsbränna, sura uppstötningar och illamående. Jag har trott att jag skulle kräkas flera gånger. Inte ens gavisconet funkar denna kvällen. Det har varit alldeles för mycket så min kropp klarade inte av det. Jag vill bara ge upp när det blir såhär. Jag vill inte leva längre. Men sen ser jag på min underbara prins och kämpar lite till...


Vad skulle jag göra utan min familj? Men ibland blir det bara för mycket. Jag vet inte riktigt hur jag ska orka om jag ska ha det såhär resten av mitt liv... Jag hoppas innerligt att jag lär mig att leva med det.


Nu ska jag sova - titta till Neo och krypa ner bredvid Ola. Lyssna på lite musik och försöka slappna av så att det blir morgon någon gång... Godnatt...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards