Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 19 maj 2010

Av Carolina - 19 maj 2010 23:00

Morgonen började med att Neo kräktes efter att ha ätit upp nästan all sin gröt... Inte kul alls.


Haft kramp i magen hela dagen. Inte alls skönt. Precis som att det är något som vrids om i magen på mig - det kommer och går. Plus att jag rapar ägg - dvs. surt. Mycket äckligt kan jag säga!


På kvällen grillade vi borta hos syrran åt inte allt för mycket men jag försökte iaf. Neo åt nästan en halv burk majs, en del glass (mer än vad han annars har fått) och sen välling på det. Det hela slutade med att han kräktes två kaskader. Han satt i mitt knä så jag fick över benen. Som tur var skulle vi precis åka hem och han kräktes ute på altanen. Han la sig för natten utan problem.


När vi skulle gå och lägga oss gick jag in för att titta till honom, som jag alltid gör. Direkt när jag körde in huvudet i rummet kände jag doften - kräks! Usch! Han låg och sov men det var kräks i sängen. Så jag försökte så lugnt jag kunde ta bort spyan och allt som hade blivit träffat. Han vaknade till lite grann och la sig på sidan. Då såg jag att han hade under sig också. Tyckte så synd om honom! Så det var bara att fixa till så det gott det gick och torka av. Han fick sova på ett badlakan och med ett nytt påslakan. Vi hade inte hört varken när han kräktes eller att han skulle ha gråtit. Min älskade plutt! Jag verkligen hatar kräks...

Hälsa · Neo

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards