Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 13 maj 2010

Av Carolina - 13 maj 2010 23:15

Vid tolv var vi borta hos Katarina. Mamma hade kommit bort dit. Hon ska vara här tills på söndag. Vi åt lunch och fikade - umgicks. Jag stannade kvar efter det att Ola åkt till jobbet. Vi gick ut och gick en sväng - jag, Neo, mamma, Katarina, Ebba, Linnea, Oliver och Akilles. Det var skönt att gå ut och gå trots att min mage inte alls var på min sida denna dagen - svidande känsla vid magmunnen (där mitt bråck sitter tror jag), hungerskänsla, illamående till bristningsgränsen och helt utmattad. Jag svettades en del trots att det inte ens var varmt och det fortsatte jag med länge, ibland frös jag också (som frossa).


Mamma följde med mig hem för att kunna få hem Shiva också vid halv sju tiden. Gav Neo välling, bytte blöja, tog av honom de skitiga kläderna, borstade hans tänder och la honom. Rutinerna stördes en del och han hamnade i sängen vid åtta-tiden - ca 1-1½ timme senare än vanligt. Så det dröjde ända till klockan nio innan det blev tyst från hans rum så jag fick gå in till honom ett par gånger - ge honom napparna, säga godnatt, pussa på honom, krama honom och köra igång sagan igen. Mamma och jag satt i soffan och kollade på tv. Hon gav mig massage och kliade mig i hårbotten (riktigt skönt)! En sån nära och fin stund har jag och mamma aldrig haft. Nu efteråt blir jag nästan gråtfärdig. Jag önskar att det hade funnits såna här stunder regelbundet under min uppväxt. Jag tar vara på varje sånt här ögonblick - dem är tyvärr alldeles för få... Min älskade mamma...


Jag hoppas innerligt att min mage är bättre imorrn och jag ber varje kväll om att jag inte ska vakna mitt i natten med magsmärtor...   Tanken är väl att gå på marknaden eller åka in till Jönköping. Får se vad som händer... Snart är Ola hemma. Skönt - sängen, gos och sömn.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards