Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 17 maj 2010

Av Carolina - 17 maj 2010 22:00

Har känt mig så otroligt trött idag. Har en aning om att det kan bero på att det har varit en hel del psykiska och fysiska påfrestningar den senaste veckan - magen har varit helt åt helvete med magknip, illamående och oroligheter, jobbigt hos frisören (trots att jag klarade av det), marknaden (massor av folk som stressade mig så fanatiskt plus strulig mage), Neos kalas (en massa förväntningar och planer som ändå aldrig uppfylls) och en försenad mens som rörde till det i huvudet på mig (den kom 7 dagar försent)... Så nu slappnar väl kroppen av när allt det värsta är över och då slår den bakut. Så jag skulle inte bli förvånad om jag vaknar inatt av att jag har magkatarr. Så jag förväntar mig en jobbig och lång natt. Men Ola har ledig vecka nu så förhoppningsvis kanske jag får sova ett par timmar när det onda har gått över, om det skulle bli så...


Jag har inte orkat någonting och jag har bara velat sova. Neo har nog känt av lite att jag inte har varit på alerten för han har varit lite kinkig emellanåt plus att Ola har varit borta hela dagen. Så Neo blev som en helt annan person när hans pappa kom hem. Men nya tag imorrn...


Idag fick min kompis Sarah sin son Kelian. Fick en bild på honom skickad till mobilen. Så söt! Blir en aningens bebissjuk men både jag och Ola är överens om att vi ska vänta till Neo är 2½ år i alla fall. En lagom ålder. Men visst vill man inte vänta så länge... Sen denna försenade mensen rörde nog upp ett och annat i mig. Jag tror också att jag har fått en lite kris - just för att Neo nu då är 1 år... Jag vet inte varför men det är lite jobbigt. Hoppas krisen går över snart för jag gillar inte alls hur min kropp reagerar på mitt psykiska tillstånd.


Bara slappat sen Neo somnade - det tog ett tag men det berodde väl på att han inte har blivit så särskilt stimulerad idag. Hade det varit finare väder hade jag ju kunnat gå ut och gunga eller gå en promenad åtminstone men inte ens vädret har varit med mig idag. Ikväll fick han somna till Pippi Långstrump. Jag tog fram Emil och Pippi och satte dem framför honom så att han fick välja själv - han valde Pippi.  Ola tyckte att han skulle välja Emil. Jag känner mig så förbannat dålig och otillräcklig såna här dagar. Jag skulle vilja hitta på något mera med Neo - vara en duktig mamma som pysslar, leker och roar mitt barn. Men ibland är det så svårt - speciellt när min kropp strejkar. Men jag försökte läsa lite böcker och bygga lego med honom men han är ju mest intresserad av sitt egna som vanligt. Han leker bäst på egen hand eller med barn i hans egen storlek, han har det svårare att leka med vuxna. Men det kommer väl det med antar jag... Någon dag framöver ska jag i alla fall göra hans hand- eller fotavtryck. Bara min mage blir lite bättre...


Snart läggdags... Ser jag fram emot. *håller tummarna för att jag får sova* Godnatt!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards