Mamma till Neo - 090516

Direktlänk till inlägg 27 april 2010

Magont + shopping

Av Carolina - 27 april 2010 21:45

Morgonen blev som jag befarade. Vaknade runt fyra eller nåt och kände hur magontet sakta började komma. = ( Försökte ligga och slappna av och slumra lite. Men det onda blev bara värre och värre. När Olas väckarklocka ringde vid fem hade jag rätt ont. Så jag gick ner och värmde min vetekudde. Sa hej då till Ola och gick upp och la mig igen. Med vetekudden på magen försökte jag somna om och slappna av. Det funkade inte alls denna gången. Jag hade lika ont i alla fall. Så efter en timmes snurrande i sängen gick jag upp. Rökte, åt lite, satt vid datorn, låg i soffan, tittade på tv - försökte göra allt för att få det onda att gå över. Runt sju-tiden började det värsta släppa. Då kände jag att energin började komma tillbaka. Jag blir så otroligt trött av att ha ont i magen! Hela kroppen påverkas. Vid åtta var det onda över, alldeles lagom när Neo vaknade. Medan jag gav Neo frukost ringde jag svärmor och sa att hon inte behövde hämta mig - skulle ha åkt på föräldraträff vid halv elva men kände inte att jag orkade med det. Så jag ringde syrran och sa att vi kunde ju åka in till stan tidigare och gå en sväng. Så blev det.


Vi var inne i stan vid halv tolv. Vi gick till Lindex först. Jag hittade lite blandade saker: Till mig hittade jag fyra strumpor och tre trosor. Till Neo hittade jag en body, en bodysuit, en långärmad tröja (REA), ett par mockasiner (sänkta med 40 kr vilket jag upptäckte i kassan) och fyra strumpor. Bodyn, bodysuiten och tröjan ska han få i födelsedagspresent. = D Efter det gick vi vidare till Thimons (café) för att äta lunch alla tre. Där satt vi och tog det lugnt i en timme. Vi gick till Blå Furan (hobbybutik) och kollade lite. Man kan gå hur länge som helst inne i den affären - finns massor av härliga saker därinne för den som är pysslig av sig. Inte alls bra för plånboken. Neo somnade i vagnen medan vi var därinne vilket var skönt då han bara sov i bilen in till stan på förmiddagen. Jag gick ut från den affären med ett litet häfte med virkmönster på tre olika dockor (samma bas men olika detaljer och färger) som jag velat ha länge plus två små askar med brads (stora runda i blå/grön och rosa/röd). Hittade en del annat med för den delen men det får vänta till en annan gång när man har lite mera pengar. = D Gick till Bokia - Katarina kollade en snabbis men sen var hon tvungen att åka och hämta barnen på dagis. Jag gick vidare själv då jag hade ungefär en timme kvar på egen hand. Jag köpte ett par pennor, en plånbok som matchar min skötväska (vanlig väska egentligen), födelsedagskort till Neo, tre stycken nyckelringar (en till Ebba, en till Linnea och en till Neo), presentpapper till Neo (grönt med grodor på) och en pocketbok (Jenny S av Denise Rudberg). Hann även med en sväng till KappAhl där jag hittade en kepsliknande sak och en sommarhatt till Neo. = D Efter det gick jag till Ica och smsade Ola. Klockan började närma sig tre. Jag hittade Katarina, Ebba och Linnea inne på Ica så det var ju trevligt. Gav tjejerna deras nyckelringar och de blev glada över dem. Handlade mat och lite andra småsaker i sällskap av dem. Sen bar det av hem för Neo skulle ha middag.


När Neo ätit åkte vi tre till min arbetsplats denna veckan. Medan Neo satt i vagnen och faktiskt var rätt nöjd städade jag och Ola så effektivt som möjligt. Vi var väl färdiga på 30-45 min. = D Somnade på vägen till jobbet för jag var skittrött! Efter att vi kom hem har vi ätit (grillat med potatisgratäng), matat och nattat Neo (som somnade relativt snabbt idag, mycket skönt!), tagit det lugnt, tittat på tv. Nu spelar Ola x-box och jag surfar runt. Ska försöka lägga in lite bilder men det har strulat nu ett par dagar, så får se.


Snart sängen vilket ska bli riktigt skönt och hoppas innerligt att jag får sova inatt! Jag behöver verkligen det! Godnatt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina - 5 december 2010 10:47

Jag har bytt till blogger nu. Jag tycker att bloggplatsen ser så trist ut. Känns inte som en riktig blogg eller nåt. Nu när jag har mixtrat lite med min nya blogg känns det bättre. Sen kan jag skriva lite oftare då jag har skaffat en app till min htc...

Av Carolina - 1 december 2010 20:21

Första punkten i min 30 dagars-lista ska uppfyllas.   Ska skriva om mig då med andra ord... Jaha, vart ska man börja?   Född i Västervik - mamma, pappa och två storasystrar, som är 6 och 8 år äldre än mig. Hade väl ett gäng husdjur med. Är et...

Av Carolina - 30 november 2010 19:46

Varje dag i 30 dagar ska jag skriva om dessa sakerna. En kategori för varje dag. Jag börjar från och med imorrn den 1/12. Det kan bli intressant! = )   Dag 01 – Om migDag 02 – Min första kärlekDag 03 – Mina föräldrarDag 04 &ndas...

Av Carolina - 27 november 2010 21:02

Igår fick Neo en ny jacka - han var i stort behov av en. Idag när vi skulle åka och handla gick han omkring här hemma i kängor och sin nya jacka. Han såg inte alls ut att vara 1½ bara, han såg snarare ut att vara 5 eller något. Han såg genast mycket ...

Av Carolina - 25 november 2010 21:00

Dags för drop in-besök på arbetsförmedlingen. Usch, tycker inte alls om de där besöken men tyvärr ett måste. Sitta i kö och inte alls veta hur lång tid det kommer ta förrän man får komma in. Men som tur var fick jag väl bara vänta i ca 30-40 min på m...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards