Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 24 november 2010

Av Carolina - 24 november 2010 23:00

Idag var jag barnvakt åt mina systerdöttrar Ebba och Linnea. En heldag med dem. Vi lämnade Neo på dagis vid nio. Åkte direkt till min syster. Jag var inte ensam. Ola var med fram tills han skulle åka till jobbet. Otto var med mig hela tiden. Dagen gick bra - vi tittade på film, spelade spel och jag servade tjejerna när det var blöjbyten och pottkissande. Ebba hade skadat sitt högra underben så hon var lite känsligare idag och det blev ipren/alvedon ett par gånger under dagen. Men hon klagade aldrig över sitt ben så antingen var det inte så farligt eller så verkade medicinen bra. = ) Hon satt mycket i sin rullstol och då var hon nöjd. Linnea gick omkring och sysselsatte sig hon med. Vid två hämtade jag och Ola Neo från dagis. Efter det åkte Ola till jobbet. Det blev livligare när Neo kom dit också. Då var det att serva tre barn istället för två. Men det gick bra. Kusinerna gillar varann och leker bra ihop. Vid tre-tiden fick alla barnen frukt i mängder och tjejerna målade med tusch, vilket dem tyckte mycket om. Mot kvällen blev alla barnen grinigare - alla tre började bli trötta och hungriga. Men då det var som värst kom svärmor som en räddande ängel. Jag fick en paus. Hon körde hem mig och Neo och tog över passningen tills Katarina och Ted kom hem - inte så lång tid senare. När vi kom hem blev det välling och säng nästan direkt. När Neo var lagd var jag helt slut. Jag orkade ingenting så det blev slappt tills det var dags för mig med att gå och lägga mig.


En händelserik dag men den gick ändå fort. Det var skönt!!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards