Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 13 november 2010

Av Carolina - 13 november 2010 21:48

Kvällen blev lugn men inte riktigt som jag tänkt mig. Neo somnade bra utan problem trots lite gnäll innan. Ola orkade bara spela lite så det var mest jag som spelade Kinect. Sen la han sig i soffan och var sjuk. = ( Frusen, varm i pannan, trött och ont i magen med illamående. Jaha... Helt plötsligt var det så synd om honom. Men ja då? Jaja... Jag satte mig och tittade på tv. Ikväll var det Lill-Babs dag i Så mycket bättre. Jag älskar henne! Så är det bara. Ola började snarka en kvart in i programmet. Satt och virkade och kollade på tv. Så han har legat och snarkat på soffan i två timmar ungefär nu. Kanske skulle knuffa till honom och säga åt honom att jag går och lägger mig. Känner mig seg och trött efter denna dagen. Hoppas på ännu en bra natt med god sömn. Håller även tummarna för att morgondagen blir bra.


Trots alla jobbigheter idag med Neo så har det även funnits små stunder med bus, skratt och gos. Fick fina bilder på Neo och sen Neo med Shiva. Ska lägga in bilderna i datorn imorrn och sen börja fixa till med lite bilder här i bloggen igen. Har varit lite fattigt med det ett tag... Så nu blir det att göra sig klar för natten och sen läsa lite i sängen kanske. Japp...


Godnatt!!

Av Carolina - 13 november 2010 19:00

 



Bilder · Neo
Av Carolina - 13 november 2010 18:30

Idag har det inte alls varit någon bra dag. Den har känts milslång. Neo har klampat på mina nerver från morgon tills nu, han ligger numera i sin säng och jag hoppas innerligt att han tänker somna snabbt för annars finns det någon som kommer explodera. Han har gjort precis allt som han inte får göra gånger 10 gånger av varje grej. Tagit hemtelefonen, min datamus, mina block, slått på min dator, tuggat på böcker, mina skor och fjärrkontroller, stimmat i soffan, gnällt emellan alla hyss, inte ätit upp sin mat utan slängt ner allt till Shiva, trotsat som fan när han ska ha något av dessa sakerna osv. Plus då att vissa av dessa grejerna har han gjort x antal gånger under dagens gång. Jag suckat och pustat som bara den idag.


Just idag har varit en sån där dag då mammor (och säkert även pappor i vid vissa tillfällen) gärna vill lägga ut sina barn på blogget. Han har inte varit poppis hos mig idag. Hoppas att morgondagen blir bättre.


När Olas jobbarhelg kommer känner jag mig helt dränerad. Så slut i hela kroppen fast det är just under helgen som jag skulle behöva energin allra mest i och med att jag får ta hand om Neo 12 timmar helt själv. Speciellt daghelgen då det är från 6 till 18 som Ola jobbar. På natthelgen får jag ta kvällen och förmiddagen själv plus eventuell strulig natt då Ola är på jobbet eller måste sova.


Usch, är så trött nu så det är sanslöst! Men nu när Neo ligger till sängs och förhoppningsvis somnar inom en rimlig tid så ska jag och Ola spela lite Kinect. Ska bli kul!! = D

Av Carolina - 13 november 2010 12:32

Jag förstår inte varför jag ens försöker mig på att raka benen. För det första är jag väldigt närsynt och ser ju inte ens vart håret är borta eller inte. För det andra har det aldrig varit viktigt att ha rakade ben - första gången jag rakade benen var på min 20 årsdag.


Tog en genomgång förut i duschen och tänkte, visst jag rakar benen också. Det första jag gör är raka av mig halva benet. Det kände så i alla fall. Jag fortsatte att raka benen så gott det gick. När jag var färdig var det bara att gå ut ur duschen och börja plåstra om mig. Ett stort och ett mindre plåster på högra benet och två mindre plåster på vänstra benet.


Jag ger upp. Jag skiter i det. Jag behöver inte ha rakade ben. Jag trivs bra i mina ljusa lurviga ben... = D

Av Carolina - 13 november 2010 11:01

Fan så trött jag blir!! Neo kissade ner sitt lakan och täcke för ett par dagar sen. Tvättade det, så klart, och bäddade med täcket i sängen igårkväll vi läggdags. Tro fan att täcket är nerkissat nu på morgonen igen! Fan! Bara att tvätta påslakanet och täcket igen. Så jävla irriterande. Det är så kul (NOT!) att tvätta om och om igen...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards