Mamma till Neo - 090516

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2009

Olidlig smärta!!

Av Carolina - 24 oktober 2009 05:43

Sitter här framför datorn i liknande fosterställning och försöker slappna av och andas långa lugna andetag. Just nu går det sådär...


Har legat i sängen och vridit och vänt på mig i många många timmar. Jag vet inte hur många timmar jag har varit vaken. Jag vet inte ens om jag har sovit något ännu... Kanske en stund innan denna olidliga smärta tog sig in och tog över hela min kropp. Jag vet att klockan var mellan halv ett och ett när jag stängde av tvn och släckte för att sova. Men jag vet också att jag har legat vaken rätt länge. Neo och Ola sover jättegott och skönt. Jag är riktigt avis. Jag vill inte plågas av magsmärta, jag vill också sova. Jag vet inte riktigt hur morgondagen kommer att gå, om nu smärtan lättar eller försvinner.


När jag var på väg hem från syrran förut på kvällen tog jag en Rennie för att jag kände att det onda började göra sig påmint - ibland hjälper det. Senare på kvällen hemma fick jag ondare men det gick ändå att leva - det var bara lite jobbigt att ställa sig upp, då gjorde det ondare. Innan vi gick och la oss tog jag en Losec Mups just för att jag kände på mig att jag skulle få ont. Den har hjälpt mig hittills. Men tydligen inte denna gången...


Fy fan! Denna smärta! Jag vet inte vart jag ska ta vägen. Ingenting hjälper. Man kan inte göra ett endaste dugg. Jo, försöka tänka på annat och sysselsätta sig. Släppa lös tankarna funkar inte. Så dessa timmar som jag har legat vaken i sängen har på ett sätt inte varit bra för magen. Så därför gav jag upp mina försök att hitta en ställning som lindrade smärtan och gick upp.


Nu har jag fortfarande ont men jag tror att smärtan har ändrat karaktär. Den är inte lika stark och ihållande. Jag börjar få ont i ryggen och jag tror att det är ett tecken på att min kropp börjar slappna av mer och mer. Kanske finns det ett slut i denna onda tunnel? Jag vet inte om jag kanske ska äta något - suget och det onda känns mer och mer som hungerskänslor. Men jag vågar inte... Ett stort glas vatten möjligtvis.


Jag kan bara säga det att hellre har jag det jävliga magknipet jag får efter att ha druckit mjölk än denna skiten!! Jag har inte haft detta onda i magen på länge. Men all stress och oro jag har känt den senaste veckan tar väl ut sin rätt ut - dopet och annan skit. Idag släppte jag på mycket av oron och då kommer smärtan... Jag har inte börjat må illa än men när det gjorde som ondast ville jag bara spy.


Nä, nu ska jag försöka hitta något att roa mig med. Avleda tankarna och kroppen med och hålla tummarna för att detta ska gå över inom sinom tid. Tur iaf att det är helg och att Ola är hemma. Annars vet jag inte hur jag skulle ha klarat av detta, med Neo och så.

 
 
Ingen bild

Flingungen

25 oktober 2009 02:38

SÖK HJÄLP! Oavsett vad du tror att det kan bero på, så är väl det allra bästa att veta säkert! Och har väl skrivit detta tidigare, men INGEN mår bra av att du har ont, knappast du själv och inte de rumt omkring dig heller! Så jag tycker du ska ringa och boka tid hos en doktor redan måndag morgon, men valet är ditt! Vet i alla fall att jag hade gjort just detta! Varför gå omkring och ha ont, OM man få reda på varför och även göra något åt det!

 
Kaktusblomman

Kaktusblomman

29 oktober 2009 23:38

Sök hjälp! Har du tagit prov och kollat så att du inte har magsår? Det kan man testa med ett enkelt blodprov (helicobacter). Jag fick ont i magen därför att jag var känslig för histamin ( viss mat bildar histamin).

http://levamedsmarta.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina - 5 december 2010 10:47

Jag har bytt till blogger nu. Jag tycker att bloggplatsen ser så trist ut. Känns inte som en riktig blogg eller nåt. Nu när jag har mixtrat lite med min nya blogg känns det bättre. Sen kan jag skriva lite oftare då jag har skaffat en app till min htc...

Av Carolina - 1 december 2010 20:21

Första punkten i min 30 dagars-lista ska uppfyllas.   Ska skriva om mig då med andra ord... Jaha, vart ska man börja?   Född i Västervik - mamma, pappa och två storasystrar, som är 6 och 8 år äldre än mig. Hade väl ett gäng husdjur med. Är et...

Av Carolina - 30 november 2010 19:46

Varje dag i 30 dagar ska jag skriva om dessa sakerna. En kategori för varje dag. Jag börjar från och med imorrn den 1/12. Det kan bli intressant! = )   Dag 01 – Om migDag 02 – Min första kärlekDag 03 – Mina föräldrarDag 04 &ndas...

Av Carolina - 27 november 2010 21:02

Igår fick Neo en ny jacka - han var i stort behov av en. Idag när vi skulle åka och handla gick han omkring här hemma i kängor och sin nya jacka. Han såg inte alls ut att vara 1½ bara, han såg snarare ut att vara 5 eller något. Han såg genast mycket ...

Av Carolina - 25 november 2010 21:00

Dags för drop in-besök på arbetsförmedlingen. Usch, tycker inte alls om de där besöken men tyvärr ett måste. Sitta i kö och inte alls veta hur lång tid det kommer ta förrän man får komma in. Men som tur var fick jag väl bara vänta i ca 30-40 min på m...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards