Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 1 oktober 2009

Av Carolina - 1 oktober 2009 23:00

På eftermiddagen efter att Ola vaknat bestämde vi oss för att åka till Jönköping. Jag ville gå på IKEA. På IKEA hittade vi burkar till Neos gröt (banangröt och mild havregröt), ett sex-pack med tallrikar i olika färger plus ett fint grönt set med tallrik, haklapp, pipmugg och sked (tror jag). Setet var det där tallriken har ögon... Finns i olika färger. Så nu har Neo sina egna tallrikar. = D Nice! Efteråt tog jag en tripp till Bokia och köpte två stycken calligraf-pennor (stavning?!). Sen bar det av hemåt.


Efteråt åkte vi förbi svärmor. Jag skulle låna Ottos körkortsprogram till datorn så att jag kunde sitta vid datorn och plugga lite. Det var riktigt snällt! = D Så vi fick en snabbfika också samtidigt som jag gav Neo mat där - han hade inte stått ut hela vägen hem utan mat så det var lika bra. Efter att Neo fått mat var han en glad bebis - han var riktigt intresserad av golden retrivern Bamse som satt bredvid mig hela tiden. Bamse skötte sig bra och tittade nyfiket på Neo utan att behöva slicka på honom eller liknande. Dock fick Neo sig ett par slick på handen då han gärna ville klappa Bamse. = D Neo älskar verkligen hundar! Det märker man. Så fort han får se en hund - dock helst den större modellen, så skiner hela han upp. Ibland har han till och med skrattat. Så nu varje gång han ska titta på en hund säger jag vovven plus namnet. Så lär han sig det direkt. När han tittar på Shiva säger jag helt enkelt: vovven Shiva, osv. Då vet han vem man pratar om redan innan han lär sig att prata. Bra med träning! = D


Dagen var bra och det som skulle bli utrett blev det.


Neo
Av Carolina - 1 oktober 2009 22:45

Jag svarar på alla kommentarer i gästboken - vare sig dem är skrivna under ett inlägg eller direkt i gästboken! Bara så att ni vet - så har ni skrivit något till mig som ni vill ha svar på eller sådär så kolla in i gästboken.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards