Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 23 oktober 2009

Av Carolina - 23 oktober 2009 20:54

Jag var rätt liten. Kan ha varit ca 3-4 år. Jag hade en trehjuling med flak på. Jag cyklade runt, runt på gräset i trädgården till vårat hus. På flaket satt våran katt Tusse. Han var bara en kattunge vid det tillfället. Han satt stilla och fint på flaket medan jag cyklade runt, runt.


Ett härligt och soligt minne från när jag var liten. Tyvärr finns det inte allt för många av den sorten.

Av Carolina - 23 oktober 2009 14:47

Fram tills Ola slutar jobbet är planen att vara borta hos syrran och hjälpa henne att pyssla med tjejerna. Dem ska måla sina händer och trycka på deras fönster i sovrummet. Så det ska jag hjälpa till med. Lite svårt att göra själv med två vilda 2 åringar. = )


Sen blir det nog en del bus och lek antar jag. = ) Det blir nog bra. Jag mår bra idag. Illamåendet har gått över, tack och lov. Lite ont i magen har jag ju men det tillhör ju. = ) Men jag är glad iaf. = D

Av Carolina - 23 oktober 2009 14:37

Igår när jag var inne på ICA och skulle handla mat till Neo kollade jag bland böckerna också. Ifall jag kunde hitta någon rolig bok att läsa.


Jag hittade två stycken självbiografier. Komma ut av Anders Öhrman och Rädda Felix; att skapa ett barn för att rädda livet på ett syskon av Helena Richardson.


Komma ut är en bok med en massa intervjuer i. Anders har intervjuat en del människor om hur det var för dem att komma ut ur garderoben, hur det gick till och vilka reaktioner dem fick.


Rädda Felix handlar om att Felix mamma och pappa måste göra ett syskon som led av samma sjukdom som han och sen rädda Felix genom en benmärkstransplantation mellan honom och detta syskon. Det fanns inget annat sätt än just detta att rädda Felix på. Annars skulle Felix dö. Felix bror Mathias är redan döende så nu hängde allt på detta ofödda syskon som skulle kunna rädda Felix... Det enda hoppet som fanns kvar.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards