Mamma till Neo - 090516

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2009

Upp och ner.

Av Carolina - 11 oktober 2009 18:59

Dagen idag har varit sämre än gårdagen men ändå bättre än flera andra dagar innan jag började med Losec Mups. Men jag MÅSTE lära mig att inte stressa upp mig för småsaker. Minsta lilla så är jag uppe i varv och då får jag ont trots tabletterna, då kan bara jag själv ta bort det onda som ändå uppkommer. Jag försöker att ta det lugnt och tänka på annat men ibland går det bara inte. = ( Det gör mig så ledsen!


Mitt på dagen kom jag upp i varv ordentligt och jag vet inte ens vad det var som gjorde mig så förbannat stressad. Men men. Vi skulle bort till syrran och fika en liten stund. Jag bestämde mig för att jag skulle gå, så det så. Så jag frågade Ola om han tänkte ta Neo eller Shiva i bilen och han valde Neo. Rätt skönt ändå! Så jag tog Shiva i kopplet och började promenera långsamt. Shiva gillade inte tempot men jag tvingade henne. Det är ju ändå jag som håller i kopplet och bestämmer. Hon har inte varit ute på promenader på länge och varje dag får jag dåligt samvete över det. Men nu fick hon det och hon hoppade jämfota när hon fattade vad som var på g. = D Under promenaden så försökte jag andas lugnt och tänka på annat. Bara njuta av det lite kyliga men härliga vädret. Jag fick lite kväljningar på vägen men det berodde nog på att min mage hade gjort massa ont och att jag var så uppstressad tidigare. Men det lugnade sig också sen.


Hos syrran satt vi och pratade om det ena och det andra. Jag ägnade en del åt att prata med Ebba och Linnea och busa med dem. Då blev allt bra igen. Så det var bra med en liten paus från mitt inre kaos. För vi var väl hos syrran bara en timme eller så. Men det räckte, plus promenaden förstårs. Tyvärr kunde jag inte gå hem då det hade börjat regna. Men jag är glad över den "lilla" promenad jag fick iaf.


Nu resten av kvällen har allt gått bra och magen har varit lugn. Jag har inte stressat upp mig och jag har varit hyfsat glad. Jag har spelat x-box (SEGA superstars och Guitar Hero 5). Väldigt roliga spel bägge två! Jag har läst lite och jag fick en ordentlig måltid i magen. Just det, varje morgon försöker jag äta så ordentligt som möjligt men mitt mål är iaf att äta något som liknar frukost. Jag tror att det är viktigast under dagen. Jag är lite sådär med lunch men det fixar sig nog. = D


Men jag tycker ändå att allt går bra numera. Jag bara måste försöka komma på något sätt att förhindra stress - att när det kommer en stressig situation så ska jag göra något för att avleda och lugna ner mig innan det blir för mycket. Någon som har några tips till mig?!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina - 5 december 2010 10:47

Jag har bytt till blogger nu. Jag tycker att bloggplatsen ser så trist ut. Känns inte som en riktig blogg eller nåt. Nu när jag har mixtrat lite med min nya blogg känns det bättre. Sen kan jag skriva lite oftare då jag har skaffat en app till min htc...

Av Carolina - 1 december 2010 20:21

Första punkten i min 30 dagars-lista ska uppfyllas.   Ska skriva om mig då med andra ord... Jaha, vart ska man börja?   Född i Västervik - mamma, pappa och två storasystrar, som är 6 och 8 år äldre än mig. Hade väl ett gäng husdjur med. Är et...

Av Carolina - 30 november 2010 19:46

Varje dag i 30 dagar ska jag skriva om dessa sakerna. En kategori för varje dag. Jag börjar från och med imorrn den 1/12. Det kan bli intressant! = )   Dag 01 – Om migDag 02 – Min första kärlekDag 03 – Mina föräldrarDag 04 &ndas...

Av Carolina - 27 november 2010 21:02

Igår fick Neo en ny jacka - han var i stort behov av en. Idag när vi skulle åka och handla gick han omkring här hemma i kängor och sin nya jacka. Han såg inte alls ut att vara 1½ bara, han såg snarare ut att vara 5 eller något. Han såg genast mycket ...

Av Carolina - 25 november 2010 21:00

Dags för drop in-besök på arbetsförmedlingen. Usch, tycker inte alls om de där besöken men tyvärr ett måste. Sitta i kö och inte alls veta hur lång tid det kommer ta förrän man får komma in. Men som tur var fick jag väl bara vänta i ca 30-40 min på m...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards