Mamma till Neo - 090516

Direktlänk till inlägg 30 september 2008

En trött dag!

Av Carolina - 30 september 2008 12:04

Vecka 9 (8+5) <3


Är ruskigt trött idag och har ont i ryggen. Har väl sovit illa eller något. Sen har min syster tydligen lovat svärmor att vi ska jobba ikväll. Visst vill jag ha pengar men vi har jobbat hur mycket som helst de senaste veckorna så nån vecka eller ett par dagars ledigt vore inte helt fel. Speciellt idag. Min rygg kommer inte palla med att städa toaletter och moppa golv. Man står ju så konstigt böjd hela tiden och det är inte en toalett heller. Blir så trött på detta... Jag har redan problem med ischias och hur ska det då bli när jag har kommit till slutet av graviditeten. Men det är säkert två stycken inne i magen och då blir ju allt dubbelt så mycket. I och med att jag redan nu ser att magen har växt och det är inte maten som har gjort det då jag först nu har börjat kunna börja äta någorlunda normalt pga illmåendet. Får se hur det blir med det hela.
Sen försöker hon få mig att bli sur på Ola. Jag vet att Ola frågar svärmor ibland om det finns jobb till mig men det är ju för att jag ska ha något att göra och få in lite egna pengar. Jag och Ola pratar om jobb och sånt rätt ofta. Katarina frågade mig om jag visste vad Ola pratar med svärmor om osv som om hon hade mer koll på honom än vad jag har. Hon vet väl inte vad som sker inom dessa väggar. Jag vet att vi behöver pengar för att ordna upp "mitt" egna problem plus att bebisen behöver sitt. Men Ola har ett bra jobb med bra lön plus att jag försöker och gör det jag kan göra. Jag kan leva mitt liv och jag vet vad man behöver pengar till. Herregud, hon beter sig som om jag vore 15 eller något. Jag är 22 och har klarat mig själv i över tre år nu och haft koll på min egna ekonomi. Suck, blir så trött på detta. Jag klarar mitt liv, varför kan ingen tro på det också? Jag ska bli mamma och jag kommer att bli en bra mamma. Jag önskar bara någon kunde tro på mig också.


Tittar på "Mera om oss barn i Bullerbyn". Så gulligt med lammungen. Jag älskar lamm och har gjort det i hela mitt liv. Så mysigt! Får se vad jag ska titta på härnäst. Har en hel del Astrid Lindgren-filmer att titta på. Blir i alla fall att ta det lugnt i soffan så länge det bara går. Min svank gör ont. Vila ska det bli, sen får jag se hur jag gör med jobbet ikväll... Om det bara hade varit en annan dag...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina - 5 december 2010 10:47

Jag har bytt till blogger nu. Jag tycker att bloggplatsen ser så trist ut. Känns inte som en riktig blogg eller nåt. Nu när jag har mixtrat lite med min nya blogg känns det bättre. Sen kan jag skriva lite oftare då jag har skaffat en app till min htc...

Av Carolina - 1 december 2010 20:21

Första punkten i min 30 dagars-lista ska uppfyllas.   Ska skriva om mig då med andra ord... Jaha, vart ska man börja?   Född i Västervik - mamma, pappa och två storasystrar, som är 6 och 8 år äldre än mig. Hade väl ett gäng husdjur med. Är et...

Av Carolina - 30 november 2010 19:46

Varje dag i 30 dagar ska jag skriva om dessa sakerna. En kategori för varje dag. Jag börjar från och med imorrn den 1/12. Det kan bli intressant! = )   Dag 01 – Om migDag 02 – Min första kärlekDag 03 – Mina föräldrarDag 04 &ndas...

Av Carolina - 27 november 2010 21:02

Igår fick Neo en ny jacka - han var i stort behov av en. Idag när vi skulle åka och handla gick han omkring här hemma i kängor och sin nya jacka. Han såg inte alls ut att vara 1½ bara, han såg snarare ut att vara 5 eller något. Han såg genast mycket ...

Av Carolina - 25 november 2010 21:00

Dags för drop in-besök på arbetsförmedlingen. Usch, tycker inte alls om de där besöken men tyvärr ett måste. Sitta i kö och inte alls veta hur lång tid det kommer ta förrän man får komma in. Men som tur var fick jag väl bara vänta i ca 30-40 min på m...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23
24
25
26
27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards