Mamma till Neo - 090516

Direktlänk till inlägg 29 september 2008

En dag med min syster!

Av Carolina - 29 september 2008 11:58

Vecka 9 (8+4) <3


Gick med Shiva till Katarina vid tolv tiden. Busade lite med Ebba och Linnea. Hjälpte till att låta tjejerna måla med fingerfärg (turkisk yoghurt och karamellfärg). Det gick bra tills Linnea upptäckte att man kunde äta den. Då stoppade hon det mesta i munnen. De hade rosa och blå färg att välja mellan. Ebba protesterade när Katarina gav henne burken med rosa i men när hon fick burken med blå i så gick det mycket bättre och då kunde hon måla. Det såg lite roligt ut att hon föredrog blått före rosa. Jag får lägga in bilder på dem senare när jag har lagt in dem i datorn. Linnea med blått runt hela munnen och färg i håret. Ebba som lite försiktigt målar. Deras olika personligheter lyser igenom jättestarkt bara där.


Sen efter målningen och tvättning var det sovdags för tjejerna. Så då begav vi oss på en promenad med tre hundar och tvillingvagn. Det gick rätt bra. Jag tog Shiva och Oliver medan Katarina tog vagnen och Akilles.


Vi åt lite lunch hemma hos mig. Kollade på dokumentären "Sicko" av Michael Moore. Väldigt bra!! Sen kom Ola hem och några som skulle kolla bergvärmen. Det var tydligen felfritt.


Nu har jag kollat klart på "Alla vi barn i Bullerbyn". Jag och Ola tar det lugnt i soffan framför Wallander "Steget efter". Blir bara lugnt hela kvällen då jag är trött och Ola är förkyld. Mitt illamående har hållt i sig hela dagen men fick i mig en lagom portion fläskpannkaka förut och det var skönt. Kanske att jag kan börja äta normalt igen, har inte kunnat det på flera veckor nu. Vill ha min matlust tillbaka!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina - 5 december 2010 10:47

Jag har bytt till blogger nu. Jag tycker att bloggplatsen ser så trist ut. Känns inte som en riktig blogg eller nåt. Nu när jag har mixtrat lite med min nya blogg känns det bättre. Sen kan jag skriva lite oftare då jag har skaffat en app till min htc...

Av Carolina - 1 december 2010 20:21

Första punkten i min 30 dagars-lista ska uppfyllas.   Ska skriva om mig då med andra ord... Jaha, vart ska man börja?   Född i Västervik - mamma, pappa och två storasystrar, som är 6 och 8 år äldre än mig. Hade väl ett gäng husdjur med. Är et...

Av Carolina - 30 november 2010 19:46

Varje dag i 30 dagar ska jag skriva om dessa sakerna. En kategori för varje dag. Jag börjar från och med imorrn den 1/12. Det kan bli intressant! = )   Dag 01 – Om migDag 02 – Min första kärlekDag 03 – Mina föräldrarDag 04 &ndas...

Av Carolina - 27 november 2010 21:02

Igår fick Neo en ny jacka - han var i stort behov av en. Idag när vi skulle åka och handla gick han omkring här hemma i kängor och sin nya jacka. Han såg inte alls ut att vara 1½ bara, han såg snarare ut att vara 5 eller något. Han såg genast mycket ...

Av Carolina - 25 november 2010 21:00

Dags för drop in-besök på arbetsförmedlingen. Usch, tycker inte alls om de där besöken men tyvärr ett måste. Sitta i kö och inte alls veta hur lång tid det kommer ta förrän man får komma in. Men som tur var fick jag väl bara vänta i ca 30-40 min på m...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23
24
25
26
27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards