Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 19 september 2008

Av Carolina - 19 september 2008 19:06

Den 30e aug plussade jag! Så jag ska bli mamma. Längtar otroligt tills bebisen är här. Eller bebisarna, har ju tvillingar i släkten både på min och Olas sida.

Igår var jag på mitt första besök på MVC. Det var rätt spännande! =) Fick gå själv då Ola inte hade tid att följa med. Det var bara ett hälsosamtal men det var ändå ett roligt samtal. Har samma barnmorska som min storasyster har så det är lite roligt. Hon är väl på BVC också så det är ju inte så konstigt. Fick en del roliga broschyrer och en bok om graviditeten, allt som hör till där och den första tiden med bebisen. Mycket rolig och trevlig bok! =) Läsvärd! Ett nytt besök är inbokat den 16 okt, då är det inskrivning som gäller. Då hoppas jag att jag får med mig Ola också. Det vore roligt! Han är iaf ledig. =)

Igår gick jag in i vecka 8. =) Det går framåt iaf. Var ju i i början av vecka 5 när jag plussade så det har gått rätt snabbt ändå trots att den första veckan efter plusset gick väldigt segt. Nu har det ju börjat hända saker i övrigt så då går tiden snabbt.

Jag mår rätt så illa de första timmarna efter att jag har gått upp och det kvittar vilken tid det är, jag kan inte äta pga illamående så jag försöker få i mig det som går men tyvärr klagar alla på att jag inte äter något men jag försöker, jag är rätt trött men ändå inte och magen känns svullen hela tiden. Det har börjat dra en del i ligimenten som sitter mellan livmoder och äggstockar. Livmodern växer så det knakar. Det gör lite ont men det är bara att stå ut, tyvärr är det värst på kvällarna då man ska sova och ta det lugnt.

Häromdagen fick den blivande farmorn reda på att vi ska ha barn. Hon blev glad trots att jag inte har något jobb än. Så nu ska hennes yngsta son få barn också, den enda som inte har några barn. Får se när jag ringer mamma och berättar. Känner inte att det brådskar då jag inte direkt pratar eller träffar henne längre. Lite trist men vaddå, jag kan inte göra så mycket åt det. Härnäst blir det väl den blivande farfarn och de två sista blivande farbröderna som får reda på det. Hmm, ser inte direkt fram emot farbrödernas reaktion men det är vårat liv. Såhär vill vi ha det.

Annars går jag på kurs med Shiva. Svårt pga hennes uppstressade psyke men hon är duktig trots allt. Jag får tänka på hur jag beter mig i vissa situationer också. Lugn och trygg. Måste jobba mera med henne hemma men det är svårt. Jag mår inte så bra om dagarna pga illamåendet så man orkar inte bry sig men jag försöker. Kan inte göra så mycket mera. Hon är en svår hund men mycket snäll.


Nu blir det att softa med en film och sen försöka gå och lägga sig tidigt.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23
24
25
26
27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards