Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 28 april 2010

Av Carolina - 28 april 2010 23:00

Idag var det en mycket lång dag. Neo gick mig på nerverna hela jävla tiden. Han trotsade och lyssnade inte alls när jag sa nej till honom. Jag antar att han är för liten för att veta vad nej betyder men vad ska man göra när han gör allt som han inte får göra eller tar saker han inte får ha? Någon som har något tips på hur man ska säga till en snart 1 årig pojke att han inte får göra si eller så?


Så när Ola kom hem från jobbet vid fem (två timmar senare än vanligt pga möte) var jag helt slut. = ( Jag var tvungen att ställa mig och laga mat till mig innan jobbet. Usch, ville inte alls. Ville bara sitta ner och ta det lugnt nu när Ola kunde ta Neo. Vid sex kom svärmor och hämtade mig - dags att jobba. Kände inte alls för att jobba i och med att jag var helt slutkörd. = ( Hann åka en bra bit när vi upptäcker att nycklarna inte är med så det var bara att köra tillbaka igen och hämta dem. Då blev jag trött och sur - ville ju att jobbet skulle vara klart fort så att jag fick komma hem igen. Men när vi väl kom till jobbet så gick det snabbt. Vet inte hur lång tid det tog men det kändes inte så bedrövligt när jag väl fick sätta igång. Var så glad när vi åkte hem igen - nu skulle jag få komma hem och ta det lugnt. Klockan var åtta eller nåt när jag var hemma igen och då började Ola prata om att lägga sig. Hmm, det var ju inte direkt det jag ville göra nu när jag väl var hemma och Neo sov. Jag ville ta det lugnt! Men jag fick i alla fall sitta och varva ner i två timmar. Vi tittade på tv, jag virkade. Så nu har jag gjort klart huvudet och börjat på kroppen till "dockan" som Neo ska få. = D När vi lagt oss tittade jag lite på tv tills ögonen inte orkade vara öppna. Jag somnade fort och bra. = D

Av Carolina - 28 april 2010 09:30

Detta ska göras idag:

  • Plocka ur ren disk ur diskmaskinen, plocka in smutsig disk i diskmaskinen.
  • Tvätta och torktumla.
  • Fixa med Neos kläder.
  • Gå ut och gunga med Neo - om det blir bättre väder.
  • Jobba på kvällen.
  • Gå ut och gå en promenad med Shiva, i sällskap av Katarina och hennes hundar.
  • Börja virka lite på mönstret till "Maija, Molly och Mimmi" som jag köpte igår.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards