Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 18 april 2010

Av Carolina - 18 april 2010 23:00

Dagen började klockan åtta. Tog hand om och var med Neo fram till klockan tio. Då hade tydligen Ola vaknat. Jag sövde Neo i vagnen och sen gick jag upp. Då var det bara dags att ta tag i den mycket stökiga övervåningen - det enda i städningen som vi hade kvar och som vi skulle ta tillsammans. Jag tog tag i Neos rum direkt - tömde en garderob, tog hand om de rena kläderna och sängkläderna och la in dem i garderoben, plockade upp lite skräp, satte upp några av hans böcker i hyllan. Det tog säkert 30-45 minuter att få upp Ola ur sängen och sen tog det ett tag till innan han verkligen satte igång och tog tag i sin klädhög. Jag städade upp min klädhög - sorterade ut rena och smutsiga kläder. Sen när vårat sovrum såg bättre ut tog vi fram Neos doppresenter - dem som har legat och väntat på att komma upp i hyllan. Vi packade upp dem och satte dem i hyllan tillsammans. = D Dem var en fotoram plus två speldosor som man ska sätta in foton i och det ska jag sätta mig och pula med nu framöver.    Mycket trevligt!

Vid ett kom alla gästerna - svärmor, Otto, svärfar, Katarina, Ted, Ebba, Linnea, Dan, Anna, Anitha (Annas mamma), Sebastian, Vincenth och Tintin. Dem som fattades var Olas tredje bror men dem firar inte födelsedagar mer än om det är jämt.    Det blev många trevliga och intressanta diskussioner. En mycket bra dag!   

Efter att jag fått Neo i säng har jag bara suttit vid min dator som nu är lagad av Dan.    Tittat på tv. Skrivit. Helt underbart. Jag har kunnat sitta vid datorn och tvn utan dåligt samvete. Det var väldigt längesen! Jag har förtjänat att sitta och ta det lugnt. Ju mer kroppen har vilat desto mer ont har jag fått. Det känns nu när jag väl sitter ner att det gör ont i ryggslutet, höfterna - där jag alltid får ont av för mycket fysisk aktivitet. Så det ska bli skönt att få gå och lägga sig sen och sova.   

Nu blir det att sitta uppe en stund till och vänta tills Ola kommer hem från jobbet vilket är väl om en timme.    Godnatt!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards