Mamma till Neo - 090516

Direktlänk till inlägg 5 april 2010

Påskmiddag hos svärmor

Av Carolina - 5 april 2010 11:30

Idag var det dags att samla allihopa hemma hos svärmor istället för påskmiddag. Massa vuxna, barn och hundar.    Neo trivdes alldeles utmärkt. Han sov inte så mycket i och för sig men det hann han inte. Han fick åka på en lära-gå-vagn - hans farbror Uffe höll i honom medan hans kusin Isaak puttade på.    Så gulligt! Neo satt där jättestadigt och tyckte nog att det var en spännande lek. Han kröp omkring på golvet - mellan vardagsrummet och köket. Svärmor försökte sig på att ta kort på några av kusinerna när dem satt framför tvn men hon var alldeles för långsam - Neo satt still ett par sekunder sen kröp han iväg igen och det gjorde han ett par gånger. Jag vet inte om hon hann ta något kort. = D Neo har kommit över sin rädsla för sin farbror Uffe - innan har han inte ens kunnat titta på honom utan att ha börjat störtgråta. Men idag var han en hel del hos Uffe.    Så det var nog bara en fas som varade i 10 månader.    Vi, mammor, satt och pratade om allt möjligt mellan himmel och jord. Riktigt trevligt var det! Sånt uppskattas. Att även fast vi är i olika åldrar att vi kan prata om samma saker ändå - dem andra tre är i ungefär samma ålder och jag halkar efter med 6 år till närmsta. Så dagen har varit riktigt bra. Min mage har inte strulat ett dugg - jag kände lite illamående mot slutet men det går att härda ut.   

När vi kom hem blev det välling, ny blöja, pyjamasbyte och lite gos. Sen direkt i säng - somnade UTAN gråt på bara ett par minuter.    Älskar min son så mycket!   

Neos mat idag:
Frukost: 2 portioner gröt.
Lunch: Ett par skedar burkmat (rös och hulkade), 1 yoghurt, 1 majsbåge.
Middag: 2 yoghurtar, ½ burk puré, ½ tetra med fruktdryck, lite mariekex, lite smörgåsrån.
Kvällsmat: ½ flaska välling.

Nu kör vi på yoghurt, puré och sånt han tycker om. Jag skiter i burkmaten. Jag får testa den lite senare så får vi se vad han säger om den. Han har aldrig matvägrat och alltid älskat burkmat så detta är väldigt överraskande och tog mig på sängen, så att säga. Vill inte tvinga på honom maten heller.    Men men, vi kör på sånt som är gott och väntar med burkmat.

Nu kolla klart på film och sen sängen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina - 5 december 2010 10:47

Jag har bytt till blogger nu. Jag tycker att bloggplatsen ser så trist ut. Känns inte som en riktig blogg eller nåt. Nu när jag har mixtrat lite med min nya blogg känns det bättre. Sen kan jag skriva lite oftare då jag har skaffat en app till min htc...

Av Carolina - 1 december 2010 20:21

Första punkten i min 30 dagars-lista ska uppfyllas.   Ska skriva om mig då med andra ord... Jaha, vart ska man börja?   Född i Västervik - mamma, pappa och två storasystrar, som är 6 och 8 år äldre än mig. Hade väl ett gäng husdjur med. Är et...

Av Carolina - 30 november 2010 19:46

Varje dag i 30 dagar ska jag skriva om dessa sakerna. En kategori för varje dag. Jag börjar från och med imorrn den 1/12. Det kan bli intressant! = )   Dag 01 – Om migDag 02 – Min första kärlekDag 03 – Mina föräldrarDag 04 &ndas...

Av Carolina - 27 november 2010 21:02

Igår fick Neo en ny jacka - han var i stort behov av en. Idag när vi skulle åka och handla gick han omkring här hemma i kängor och sin nya jacka. Han såg inte alls ut att vara 1½ bara, han såg snarare ut att vara 5 eller något. Han såg genast mycket ...

Av Carolina - 25 november 2010 21:00

Dags för drop in-besök på arbetsförmedlingen. Usch, tycker inte alls om de där besöken men tyvärr ett måste. Sitta i kö och inte alls veta hur lång tid det kommer ta förrän man får komma in. Men som tur var fick jag väl bara vänta i ca 30-40 min på m...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards