Mamma till Neo - 090516

Direktlänk till inlägg 30 mars 2009

Inte det lättaste!

Av Carolina - 30 mars 2009 18:37

Vecka 36 (35+1)


Denna graviditeten har verkligen inte varit en dans på rosor. Emellanåt har den varit riktigt hemsk.


Första halvan av graviditeten så var den bra fysiskt men jag hade problem med mycket ångest och panikattacker till följd av en hel del rädsla. Även fast allt tydde på att allt var bra med bebisen så hade jag sån panik över att bebisen skulle ligga död i magen eller att jag skulle få missfall. Jag fick gå till psykolog för att få bort den värsta ångesten och kunna klara av att vara gravid.


Andra halvan var bättre psykiskt men då satte all den fysiska smärtan in. Innan jul hade jag maginfluensa, som tur är så var den hyfsat snäll mot mig. Direkt efter nyår var jag sängliggandes i 2 veckor med influensa (kraftig hosta, träningsvärk i magen och foglossning). Tog väldigt lång tid innan jag blev bra igen. Åt inte ordentligt på en månad. Omlott med influensan fick jag urinvägsinfektion och började med antibiotika. En månad senare var det fortfarande växt på provet så fick köra en antibiotikakur till... Mitt i allt satte en hemsk förlossningsrädsla in - ville inte alls vara med om en förlossning och visste inte riktigt hur jag skulle klara av det även fast jag ville. Funderade starkt på planerat kejsarsnitt eller igångsättning. Hade vanlig förkylning en gång i månaden ungefär. Nyligen hade jag maginfluensa igen - denna gången var det skitjobbigt. Det satt i längre, jag mådde mycket sämre och det tog ett bra tag innan jag fick tillbaka all energi.


Mellan vecka 4 och 10 mådde jag illa dygnet runt men kunde hantera det och jag spydde aldrig. Från vecka 15 ca och framåt (antagligen enda fram till förlossningen) så har jag haft ordentlig halsbränna dygnet runt så att jag inte kunnat sova ordentligt emellanåt. Levt på novalucol och rennie (de sorter gravida kan äta).


Nu är det fyra veckor kvar. Får se vad som kan hinna hända under den tiden... Men trots allt detta älskar jag mitt barn så otroligt mycket och jag ångrar egentligen inte att jag blev gravid trots att jag väldigt många gånger undrar vad jag har gett mig in i och knappt orkar mera. Men jag tror nog att det kommer dröja innan jag blir gravid igen - just för att jag är rädd för att uppleva samma sak igen med alla dessa problem och jag trivs inte alls med att vara gravid.


Längtar så tills mitt och Olas barn kommer till världen. Så jag får se vem all denna möda var värd för. <3

 
 
Katarina

Katarina

31 mars 2009 09:55

Varför har du inte fortsatt att gå till psykolog? Tror det hade varit mycket bättre. Gå inte och tänkt på hur jobbigt det är. För då blir det extremt jobbigt. Blicka framåt och njut av tiden innan det blir vakna nätter, skrik och blöjbyten.

http://katarinas

 
Becca

Becca

31 mars 2009 14:58

Håll ut, nu är det inte länge kvar!! Hejar p dig!!

http://beckystoneheart.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina - 5 december 2010 10:47

Jag har bytt till blogger nu. Jag tycker att bloggplatsen ser så trist ut. Känns inte som en riktig blogg eller nåt. Nu när jag har mixtrat lite med min nya blogg känns det bättre. Sen kan jag skriva lite oftare då jag har skaffat en app till min htc...

Av Carolina - 1 december 2010 20:21

Första punkten i min 30 dagars-lista ska uppfyllas.   Ska skriva om mig då med andra ord... Jaha, vart ska man börja?   Född i Västervik - mamma, pappa och två storasystrar, som är 6 och 8 år äldre än mig. Hade väl ett gäng husdjur med. Är et...

Av Carolina - 30 november 2010 19:46

Varje dag i 30 dagar ska jag skriva om dessa sakerna. En kategori för varje dag. Jag börjar från och med imorrn den 1/12. Det kan bli intressant! = )   Dag 01 – Om migDag 02 – Min första kärlekDag 03 – Mina föräldrarDag 04 &ndas...

Av Carolina - 27 november 2010 21:02

Igår fick Neo en ny jacka - han var i stort behov av en. Idag när vi skulle åka och handla gick han omkring här hemma i kängor och sin nya jacka. Han såg inte alls ut att vara 1½ bara, han såg snarare ut att vara 5 eller något. Han såg genast mycket ...

Av Carolina - 25 november 2010 21:00

Dags för drop in-besök på arbetsförmedlingen. Usch, tycker inte alls om de där besöken men tyvärr ett måste. Sitta i kö och inte alls veta hur lång tid det kommer ta förrän man får komma in. Men som tur var fick jag väl bara vänta i ca 30-40 min på m...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards