Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg under mars 2009

Av Carolina - 13 mars 2009 21:15

Vecka 33 (32+5)


Bebisen ligger med huvudet neråt men är fortfarande ruckbart. SF-mått är 31 cm. Hjärtljuden låg på 156 slag/min. =) Tjejslag... MEN jag skulle inte älska bebisen mindre ifall det kom ut en liten bebispojke. =)


Älskar, älskar, älskar...

Av Carolina - 12 mars 2009 23:00

Vecka 33 (32+4)


Haft en mysig dag med Ola. Vi handlade lite smågrejer till bebisen som behövdes efter att vi varit hos veterinären med en av mina och syrrans marsvin. Åt på Sibylla. När vi kom hem la vi oss i sängen och kollade på tv och gosade. Jag somnade lite men jag blev så trött. Så jag låg i mitten, hade Shiva på min vänstra sida och Ola på min högra. Riktigt mysigt! Sen satt vi en stund vid varsin dator och slappade. Vid sju-tiden åkte vi bort till Katarina och Ted. Åt pizza och busade och gosade med Ebba och Linnea. Satt och softade till klockan tio. Då körde Ola hem mig och Shiva. Vi pussades och kramades lite och sen åkte han tillbaka.


Nu är Ola och Ted påväg till Tyskland. De kommer hem imorrn eftermiddag. Kommer vara tomt utan Ola här hemma men har ju varit utan honom förut. Hoppas bara att allt går bra på vägen! Var rätt snöigt nu ikväll...


Jag älskar Ola och våran bebis mer och mer för varje dag... Vill inte vara utan dem i mitt liv!

Av Carolina - 11 mars 2009 23:22

Vilken dag tror ni att bebisen föds?

Vilket kön tror ni att det blir på bebisen?

Valfritt är längd och vikt...


Kommer sätta ihop alla förslag till en lista och sen får vi se vem som har rätt eller kommer närmast. =) Roligt!! =D

Av Carolina - 11 mars 2009 23:14

* Fått praktikplats - kontorsarbete.


* Gosat med Ebba och Linnea.


* Varit på apoteket och på ica.


* Tagit hand om disken och skräp på diskbänken.


* Städat toaletten - slängt skräp från golvet, plockat ner och rensat badrumsskåpet, hjälpt till att sätta upp nytt och tagit ner gammalt badrumsskåp, satt upp ny spegel, satt in grejer och snyggat till i det nya badrumsskåpet. (Blev mycket nöjd!)


* Tvättat.


* Flyttat bord och hjälpt till med att lägga ut ny vardagsrumsmatta. (Ny för oss!)


* Jag och Ola har målat mina tre träramar, satt in de tre ultraljudsbilderna i dem, satt upp hylla över spjälsängen och sen satt upp färdiga ramar med foton i på hyllan.


(Lite ilska kan göra mycket!)

Av Carolina - 11 mars 2009 13:11

Vecka 33 (32+3)


Idag var det dags för kloklippning. Vi började med Windex. Det gick rätt bra förutom att han skrek innan vi ens började. Funderar på om han har ont någonstans men han är pigg och pratglad. Så får kolla honom lite extra så att han äter och dricker som han ska. Sen skulle vi ta Jalapeno och han var alldeles vild. Vi hoppade över honom då hans klor inte var så jättelånga. I samband med det såg vi att Optimus hade en kal fläck i rumpan. Han och Jalapeno går numera ihop i samma bur. Vi tog upp Optimus och kollade lite närmare. En avlång kal fläck med öppna små sår i som om han har kliat sig för mycket där. Vi hoppade över resten av kloklippningen för nu. Katarina ringde veterinären och imorrn har vi en tid. Hoppas att vi kommer iväg och att det inte är något allvarligt med honom... Han är ju bara 1 år gammal.

Av Carolina - 11 mars 2009 10:00

Grattis min kusin Denise26 årsdagen!!

Av Carolina - 10 mars 2009 10:00

Grattis Fimpen23 årsdagen!!

Av Carolina - 9 mars 2009 14:44

Vecka 33 (32+1)


Tanken var att Ted och Katarina skulle komma hit på förmiddagen. Men vid tio ringde syrran och sa att det inte blev så då Ted inte mådde så bra. Annars hade vi fått det fixat nere i källaren med att byta rum på tvättmaskin och torktumlare. De måste bort från där de står nu annars kan inte Ola fortsätta måla väggarna. Är bara ett rum kvar. Sen vill vi gärna ha den nya tvättstugan klar snart. Bara de stora grejerna som fattas. Katarina skulle passa på att klippa klorna på marsvinen - åtminstone de som inte är höggravida. Men får se om hon kommer senare eller om det blir en annan dag. Inte superakut men det måste göras snart. Hoppas att det dimper ner nya marsvinsbebbar snart också! Tror inte att det dröjer länge i och för sig då Emmy är riktigt stor och Angel bara ligger och slappar. Gick in till dem efter att jag gått upp ur sängen och då låg Angel platt i buren och rörde sig inte en tum under tiden jag var därinne - hon brukar alltid springa omkring. Så jag tror inte att det är speciellt långt kvar där heller. Ska bli kul att se hur många ungar det kommer ur dem och hur deras färg och teckning.


Annars ska jag ringa till en praktikplats idag och hoppas på ett bra resultat. Ett par veckor till kan jag praktisera om jag börjar snart - praktiken varar i 4 veckor. Tyvärr kunde inte Ica ta emot mig då de bara hade lucka mellan vecka 16-20 och då ska jag ju föda. Så det blir lite svårt. Sen sa hon jag pratade med att det är lite jobbigt arbete om man är gravid. Men hon var riktigt trevlig att prata med och hon förstod mig och jag förstod henne. Hoppas på stället jag ska ringa - det är nog inte lika mycket tufft arbete där då det är en mindre prylbutik.


Annars blir det nog lugnt! Har ju Ola hemma denna veckan så kan ju inte riktigt göra allt som jag gör när han jobbar - titta på mina serier, spela mina spel osv. Men men... Skönt ändå att ha honom hemma och få lite kvalitetstid ihop. Blir inte så mycket sånt annars i veckorna när han jobbar.


Vaknade bara en gång inatt av jobbig halsbränna och kissnödig så det var en bra natt. =) Halsbrännan gick över direkt av en Rennie så jag fick sova vidare. Dock vaknade jag med ont i nacken av att jag legat konstigt på min lilla stapel av kuddar. Inte så bekvämt men lite hjälper det mot halsbrännan. Mysigt iaf att vakna upp bredvid en gosig och varm Ola - ingen vanlig syssla direkt. =D

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards