Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 3 juli 2010

Av Carolina - 3 juli 2010 23:00

Idag gifte sig Neos moster och farbror med varann! = D


Ett fåtal visste om det men de flesta trodde att dem skulle på en vanlig sommarfest. Men i slutet av en tipspromenad, som jag och Veronica gjorde frågorna till, fann dem en kyrka och då upptäckte att det skulle bli bröllop. = D Alla blev jätteförvånade! Efter oss kommer Katarina, Ted, grabbarn, Ebba och Linnea i svärfars raggarbil i full bröllopsmondering. = D Jag filmade och Ola tog fina bröllopsfotografier. Tyvärr bröt Neo ihop inne i kyrkan så det lär väl höras rätt ordentligt på filmen. = ( Tjejerna var jättesöta när dem kom in i kyrkan körandes i sina rullstolar, med lite hjälp från sina storebröder. Fin solosång i kyrkan och gulligt brudpar. Det enda negativa var att den kvinnliga prästen verkade inte så värst påläst plus att hon sa fel när hon sa Katarinas namn då dem skulle säga ja till varann. Det är väl sånt man ska plugga på och kunna när man ska viga ett par, eller? Ett par missar under bröllopet blev det då dem hade glömt ringen hemma plus glömt såpbubblorna som skulle ha använts utanför kyrkan. Men ett mycket bra, hemligt bröllop. = D


Det blev grillat när vi kom tillbaka igen. Lek med alla barnen. Tårta. Musik. Mera lek. Vid tio-tiden gick vi hem och efter att ha lagt Neo gick jag tillbaka till festen. Jag var kvar till halv ett ungefär. Jag gick omkring och tog lite kort på folk under kvällens gång så att Katarina kunde ha dem som minne. Fick till en del bra kort iaf. = D När jag gick hem följde Conny mig på vägen för jag ville inte gå själv. Veronica bestämde sig för att sova hos Katarina istället för hos mig - vi som hade fixat iordning gårdshuset för hennes skull... Men men, det kommer kanske flera tillfällen för att utnyttja det.


En bra dag allt som allt. Fick även en ny virkbeställning. Jätteglad är jag!! = D

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards