Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 24 juli 2010

Av Carolina - 24 juli 2010 20:46

Regnet har öst utanför från morgon till kväll idag. Det har inte varit något uppehåll alls. Då blir man ju såå seg bara av det. Sen hjälper det ju inte att jag var uppe mellan 3 och 5.30 inatt med magkatarr - som vanligt. *suck* Men jag tror att denna gången berodde det på lök och utebliven gaviscon. Jag får inte vara så slapp med att ta den där äckliga supen. Den hjälper ju!


Har känt mig som en urvriden trasa hela dagen - humöret har varit åt helvete (spottat och fräst åt allt och alla, hjälper inte heller att Neo väljer just denna dagen att vara extra jobbig), skittrött, skitseg och bara tänkt på att få sova. Vid fem-tiden ville jag bara gå och vila men det fick jag inte. Så medan jag hade Neo i knäet då han drack sin välling och tittade på tv halvslumrade jag. Det var riktigt skönt - synd bara att Neo inte kunde äta lite långsamare. Det märktes att jag inte var riktigt med när han drack sin välling - när det blev blöjbyte blev det även tröjbyte. Han hade kladdat lite med vällingen på tröjan. Innan sängdags bytte jag den tredje bajsblöjan idag - varför kan inte ungar lära sig att bajsa ordentligt en gång och sen är det bra? Fast, idag var det rätt löst så det kanske var bra att han tog det i olika omgångar.


Har mest suttit framför sims idag som en zombie. Fast jag har ju självklart suttit med Neo ibland (då han tillåt mig att ha honom, han ska mest upp i fönstret när han är hos mig), snabbgosat med Neo när han har gått förbi i sin jakt på något han inte får ha, rökt, läst, ätit mat osv. Men jag känner mig inte alls pigg. Blä! Även fast regnet behövs för torkan så behöver inte jag den. Jag blir definitivt inte piggare av den. Jag har varit så jävla trött de senaste veckorna och min mage har varit i uppror. Jag behöver goda tecken nu! Något som gör att jag kan få tillbaka energin och kunna ladda mina batterier igen. Jag börjar bli riktigt less på detta nu...


Nähä - kolla det sista på nätet, röka och sen blir det sängen framför tvn. Skönt att gå och lägga sig 2-3 timmar tidigare än vad man brukar annars... Godnatt!

Av Carolina - 24 juli 2010 13:35

Jag måste ha varit väldigt förvirrad den senaste tiden... I och med att jag har haft problem med min mage har jag tagit omeprazol (1 om dagen) och gaviscon (vid behov) för att jag hoppas på att magen ska "läka ihop". Men idag upptäckte jag att det är ju inte omeprazol som jag har ätit - det är niferex, järntabletter. Hmm... Snacka om att ha varit förvirrad i och med att jag inte har upptäckt det förrän nu - har ändå ätit ett par stycken nu. Tänk om det är därför som min mage har varit lite upp och ner, både magkatarr och annat strul. Nu ska jag äta dem riktigt tabletterna och hoppas på att magen blir bättre...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards