Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 7 januari 2010

Av Carolina - 7 januari 2010 23:56

Dagens bästa var allt gos med Neo. Han har blivit så mysig. Trycker man näsan mot hans kind eller vid hans öga så gosar han in sig - han gnor ansiktet mot ens näsa. Riktigt gulligt!


Dagens näst bästa var frukosten - en baguette med köttbullar och rödbetssallad. Mums!


Av Carolina - 7 januari 2010 23:53

Nattningen med Neo ikväll gick jättebra. Han var trött när vi kom hem så det blev gröt till sista mål direkt - efter det pyjamas och ny blöja. Sen gick jag upp med honom och la honom i hans säng. Han somnade en kvart efter att han fick gröten... Han sover ännu men jag sitter som på nålar och bara väntar på att han ska vakna storgråtandes och inte vilja somna om på flera timmar... Jag kan inte lugna ner mig förrän jag går och lägger mig och sover, för då vet jag att han inte kommer vakna.


Håller tummarna stenhårt!

Neo
Av Carolina - 7 januari 2010 00:05

Just det... När jag var hos svärmor senast hittade jag en våg på deras toalett. Jag har inte vägt mig på väldigt länge då jag inte orkat byta batterier i min egen. Lat? Jag vet! = S


Vid inskrivningen på mvc: 74 kg. (mindre än vad jag trodde att jag vägde då jag ställde mig på vågen)

Dagen innan Neo föddes: 89-90 kg. (viktuppgång på 15-16 kg)

Dagen efter Neo föddes: ca 82 kg (tror jag)

Hemma hos svärmor: 77,7 kg. (Yeah!)


Jag har alltså gått ner 12,3 kg sen Neo föddes UTAN att träna, banta eller någonting. Jag motionerar knappt och jag äter precis vad jag vill. När Neo var precis nyfödd gick jag rätt mycket med barnvagnen iofs. Även fast det mest var i syfte att träna upp ryggen igen - jag gick som en gammal tant och hade jävligt ont i ryggen de första veckorna efter förlossningen. Plus att jag var tvungen att "hålla upp" magen så fort jag skulle gå någonstans för att det gjorde ont och det kändes som att magen satt nere vid knäna.


77,7 kgs viktnedgång är riktigt bra i och med ingen träning eller bantning. Jag skulle gärna vilja gå ner till inskrivningsvikten om jag fick välja men jag är riktigt nöjd med mina 77,7 kg ändå. = )


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards