Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg under maj 2009

Av Carolina - 9 maj 2009 10:00

Vecka 41 (40+6)!


 

Av Carolina - 8 maj 2009 16:00

Ryggen tar kol på mig... Nu lämnar jag in om vräkning från min egen kropp... *bläää*

Av Carolina - 8 maj 2009 16:00

Ingen hinnsvepning idag. Fick ett slutdatum (18 maj) och blir då igångsatt om inget har hänt tidigare. Det är tio dagar kvar. Kan jag stå ut?? Dock trodde hon inte att det skulle dröja så länge...

Sf-mått: 37 cm (ökat 1 cm sen sist).
Hjärtljud: 132 slag/min.

Så jag ger bebisen helgen på sig att komma ut, sen tänker jag ringa till förlossningen och klaga.

Av Carolina - 8 maj 2009 16:00

Vecka 40+5! + 6 dagar!

Usch, mår hemskt! Har ont och har haft det sen iaf 5 dagar tillbaka. Från morgon till kväll. Gör ont vad jag än gör. I magen, i ryggen, i benen, mellan benen osv.

Idag ska jag till MVC och då hoppas jag att hon ska kolla tappen och så. Hoppas att jag är mogen (borde va i och med värkarna de senaste dagarna) och om jag är mogen tänker jag inte gå därifrån förrän jag har blivit beviljad igångsättning. Jag kan inte må såhär längre. Jag orkar inte mera! Smärtan är outhärdlig. Jag försöker knipa igen och stå ut men det är riktigt jobbigt. Man vill inte vakna och stiga upp på morgonen för då vet man att nu kommer det onda igen...

Det ska tydligen vara fullmåne i helgen så får jag ingen igångsättning kanske bebisen kommer iaf. Det sägs ju att det föds mera barn vid fullmåne.

Får se vad som händer idag helt enkelt.

Av Carolina - 6 maj 2009 16:00

Vecka 40+3! + 4 dagar...

Har så jävla ont överallt. Blir tokig. Tror att det är värkar då jag får kraftiga sammandragningar och då även får ont i ryggen på utvalda ställen där jag har haft ont förut. Men även fast jag har ont så är de alldeles för svaga för att ens bry sig om att tänka på att det är dags att ta sig till BB eller så. Tänkte klocka dem men orkade inte. Ser ingen struktur på dem - även fast jag har fattat sambandet mellan sammandragningarna och det onda i ryggen som hon på förlossningen sa att jag skulle göra sist jag ringde dit. Har även ordentlig mensvärk - ibland vill jag bara skrika rakt ut. :-( Trots att jag börjar vänja mig efter flera dagar med samma smärta... Bebisen lever livet därinne i magen och då gör det ännu ondare. Trycker sig ordentligt neråt och sparkar och slåss med allt vad den har och det hugger till överallt.

Jag bara längtar efter att dessa värkar ska bli starkare så att jag kan börja klocka dem och börja tänka på att förbereda sig för förlossning och BB. Men nu går jag bara omkring med väldigt ont och vet att det inte är tillräckligt ont ännu. Har inte upptäckt någon mer slempropp eller delar av slempropp plus att vattnet inte har gått.

Så jag får väl kämpa på och vänta, vänta, vänta... Jag har inget emot väntan egentligen, om det inte vore för det onda. *morr* Sysselsätter mig om dagarna så att jag slipper tänka allt för mycket, både på smärtan och väntan på bebis.

Men men... En dag till utan bebis är en dag närmare bebis. *kämpar på*

Av Carolina - 3 maj 2009 15:45

Vecka 40+0. +1 dag.

idag har jag haft ont i magen med rätt kraftiga sammandragningar, ont i ryggen då mest i nedre delen och vid sammandragningar, haft ordentlig och ond "mensvärk" från tidigt i morse och det har hållt på under hela dagen. Varit riktigt jobbigt och gjort tillräckligt ont för att jag ska tycka att det är jobbigt och tröttsamt. Men tyvärr inte tillräckligt ont för att jag ska tro på att det ska sätta igång snart eller så. Jag vill bara sova hela tiden och är riktigt trött hela tiden. Men det är väl rätt logiskt i och med att kroppen nu jobbar på rätt bra trots allt.

Så har legat mest i soffan och slumrat emellanåt. Har underlättat mot ryggontet, lite grann i alla fall. Avlastat den lite. Har ondare i ryggen när jag sitter eller står upp, rätt logiskt. Så får helt enkelt se vart detta leder. Det onda la sig väl lite förut men inte helt. Så får se hur natten och morgondagen kommer bli. Hoppas på att få sova något i alla fall. Låg ju och vred och vände på mig i morse av det onda.

Men hoppas att detta leder till något bra och att det accelererar. Inte avta eller försvinna! Det vill vi inte vara med om...

Av Carolina - 2 maj 2009 15:45

Vecka 40 (39+6)! Dagen d - BF!

Idag är beräknad förlossning men ingen bebis i sikte. Men det hade jag inte räknat med så jag är inte besviken. Har sysselsatt mig hela dagen med lite av varje. Har haft en otrolig energi idag - vet inte vart den kom ifrån men jag har saknat den då den inte har funnits på väldigt länge.

Har haft ordentliga sammandragningar men inget regelbundet eller ont i magen. Har bara känt mig "trött" i magen. Emellanåt när jag suttit eller gått omkring och har fått sammandragningar har det även gjort ont i nedre delen av ryggen. Det vet jag i alla fall att det är någon form av värk-ont. Då jag hade riktiga värkar och ont i magen så hade jag riktigt ont i nedre delen (just där jag fått lite ont idag). Det onda jag fått har gjort att jag grimaserat lite men det är långt ifrån jobbigt eller sådär.

Har haft lite lagom tryck neråt när jag suttit upp och även lite ont mellan benen, men det har jag haft ett tag.

Brösten har läckt i omgångar under dagen, de har runnit till när jag fått en sammandragning. Det har jag inte fått förut. Det har runnit från brösten förut men då bara någon droppe nån dag sådär. Men idag har det runnit till flera gånger och lite mera än någon droppe sådär.

Så nu får vi se vad detta leder eller om det bara är bebisen som tänker retas med mig! :-)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards