Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg under november 2009

Av Carolina - 8 november 2009 22:00

Morgonen började med ett bad och du tyckte det var lika mysigt och roligt som sist. så länge du får sitta upp.

Idag var vi hos farfar och Christina för att fira farsdag. = ) Du var vaken en stund när vi kom dit och du åt mat vi bordet efter oss. Sen la jag dig i vagnen så att du fick sova. Och du sov - jättelänge. Du sov jättegott. Så bra har du inte sovit på länge. Det var nog skönt att sova ute i friska luften i vagnen. = ) Sen var du vaken en stund innan vi gick hem.

Hemma har du busat på golvet och hos oss. Du har levt rövare. Du har fått mat och sovit en stund till. = ) Just nu när jag sitter och skriver detta sitter du i babysittern och sover. Du somnade medans du tittade på tv och "gosade" med pappas snusdosa. = D

Du har börjat med att när du ska sövas så vill du pilla på något - kudde, filt eller våra kläder. När du somnade i babysittern pillade du på snusdosan tills du sov. = ) Så mysigt och sött.

Neo
Av Carolina - 6 november 2009 22:00

Idag har vi gjort mycket. Först åkte vi till din fadder Fimpen och Beca. Du trivdes bra hos Fimpen trots att du blev lite ledsen men det var för att du var trött. Du lekte lite på golvet när vi andra fikade och pratade.


Efteråt åkte vi till A6. Du och jag köpte en present till din pappa - den är Farsdag på söndag. Vi hittade också en del kläder till dig. Det blev en kort shoppingtur för vi allihopa var trötta.


På vägen hem åkte vi till farmor och Otto. Shiva hade varit där under dagen. Vi pratade och fikade. Du busade med Otto och satt en stund hos farmor. Du var väldigt intresserad av alla hundar som gick runt omkring dig. Men du blev rädd och började gråta när dem skällde för mycket.


Fram till läggdags ska vi bara ta det lugnt. Det har varit en lång och händelserik dag.

Neo
Av Carolina - 5 november 2009 22:00

Idag har vi, du och jag, varit på unga föräldrar. Du pratade och lekte med dina kompisar. Mot slutet blev du trött och somnade i min famn. Du är en sån snäll och duktig kille! Du fick många fina kommentarer - att du var jättesöt och go. = ) Det värmer mitt hjärta. Jag är en stolt mamma till dig min son!


Hemma har du busat med både mig och din pappa, lekt med leksaker både på golvet och i babysittern, du hoppade runt lite i hoppgungan en stund. Du är en riktig liten vilde! Det är svårt att hålla dig i knäet då du ska vara överallt. Du ska ha allt i närheten, riva ner eller äta upp.
Dagens favoriter är pappas snusdosa, ordet "agry" som får dig att kikna av skratt och din sjungande vibrerande kossa. = )

Neo
Av Carolina - 4 november 2009 16:37

Hittade två par böcke på ICA - ta 2 betala för 1. = )


När ingen annan ser av Duncan Fairhurst.

Insidan av Liam Norberg.

Av Carolina - 3 november 2009 22:00

Efter frukosten började du gno dig i ögonen. Jag hämtade din napp och satte mig tillrätta med dig i fåtöljen. Till olika barnprogramsvinjetter somnade du på rygg på min mage. Efter att du somnat pussade jag på dina fingrar och fingrade på dem. Myste när jag kände din lena hud mot min. Jag älskar att känna din sömntunga kropp på mig. Då behöver jag inte tvivla på din existens.


När allting känns jobbigt ler du mot mig, skrattar när jag busar med dig. Då genast försvinner allt det jobbiga och mitt hjärta fylls av all kärlek till dig. Min älskade bebis!


Till lunch fick du smaka något nytt - biff stroganoff. Det tyckte du om direkt. När tallriken var tom blev du arg. Tur då att mamma hade ett mellanmål redo, med fruktsmak. Du är så matglad och det är så skönt. = )


Ditt skratt. Det underbaraste ljudet jag vet. När jag kittlar dig i sidorna eller blåser dig på magen. Du kiknar av skratt och jag bara njuter. Du är det bästa jag vet. Mitt hjärta är fullt av kärlek till dig. Vad vore jag utan mitt livs största kärlek?!


Första gången du smakade majsvälling. Maten kom för långsamt, tjockare konsistens och annan smak. Du fick i dig en del men du protesterade efter varje klunk. När du sen fick den vanliga ersättningen blev du nöjd. Jag tror att det blir en lugn start med vällingen.

Neo
Av Carolina - 2 november 2009 14:00

Idag har du varit en glad bebis. Sovit bra. Du hoppade runt en stund i hoppgungan. Det var roligt, du skrattade när vi fick din uppmärksamhet. Du har busat på golvet - bitit i dina leksaker, jollrat, gjort brumljudet så att det sprutar saliv omkring dig och försökt att ta dig fram. Än så länge kommer du bara runt med hjälp av dina händer men du verkar tillräckligt nöjd med det. Du sprattlar massor mest hela tiden. Lägger dig som en säl - armar och ben upp samtidigt. När du satt i din mammas knä ville du bara åt hunden Shiva som låg bredvid. Det är härligt när hon slickar på dina händer och fötter. Det är mysigt att dra dina fingrar i hennes päls och ta tag. Hittills tar du inte tag så hårt men det kommer nog.

Neo
Av Carolina - 1 november 2009 22:41

Jag har känt mig helt under ytan idag. = ( Känt mig nära till gråt hela tiden. Vet inte alls vad det beror på. Skitjobbigt är det iaf! Hoppas verkligen att det är bättre imorrn... Har känt mig som en värdelös mamma idag men jag har ingen aning om vad det skulle grundas på. Neo har varit gnällig och "rastlös", otillfredsställd, ikväll. Men nu efteråt tror jag att det beror på sömnbrist. Han har knappt sovit något under dagen - en halvtimme hit, en kvart dit.


Jag har bara känt mig så bläää. Hatar såna här dagar. Men jag antar att denna dagens mående ligger i panikattacken jag fick igår. Jag blir alltid så slö och psykiskt nere efter en sån. Men imorrn tar jag nya tag - hoppas jag.

Av Carolina - 1 november 2009 15:22

Igår var jag och Ola på fest hos hans jobbarkompis. Det var rätt kul även fast de andra som kom var en del äldre än oss. Men det var lätt att prata med dem andra ändå. Dock hamnade jag mest i killgruppen och pratade med dem än med tjejerna men så brukar det vara. = ) Vi körde Lips och Guitar Hero. Jag sjöng en gång men jag fick inte spela guitar hero. Dem andra tjejerna/kvinnorna ville lyssna på musik hela tiden och dansa. Men men. Jag har ju Guitar hero hemma så. = ) Lite olycklig avslutning men inget man kan rå för. Hoppas att allt är bättre idag! = ) Jag var riktigt trött när vi kom hem vid två-tiden. Tog nog inte många minuter förrän jag sov.


Neo var hos sin moster och farbror under kvällen, natten och förmiddagen. = ) Allt hade gått bra. Han hade somnat i sin säng på kvällen men vaknat under natten och då fick han sova mellan Katarina och Ted. Är glad över att han inte strulade på kvällen som han vanligtvis brukar göra när han ska sova för natten borta. Nu vet vi ju att det funkar så där har vi en barnvakt. Dock lär det nog dröja en stund tills nästa gång det blir barnvakt. Saknade honom massor under kvällens gång. Jag ville bara hem emellanåt och gosa med min bebis. <3

Neo

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards