Mamma till Neo - 090516

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2010

Bråk vid blöjbyte

Av Carolina - 5 augusti 2010 11:25

Neo har börjat med att bråka varje gång man ska byta blöja med honom. Jag ser inte alls fram emot blöjbytena just för att han ska bråka hela tiden. Han börjar grina och vrida sig direkt så fort han ser skötbordet. Sen under hela tiden man tvättar honom och tar på honom en ny blöja vrider han sig, ligger inte stilla, sparkas och slåss. Det hjälper inte heller att säga till honom, han slutar inte ändå. Så det blir hårda tag och försöka att hålla fast. Och skulle det va så att han mot all förmodan ligger still en liten stund så får man passa på att tvätta av honom så fort som möjligt. Det hjälper heller inte att ge honom något att pyssla med - han sparkas och slåss lika mycket för det. Jag blir så trött! Det är en kraftansträngning att byta blöja på honom nuförtiden... *suck* Han som oftast är så glad och go annars, varför blir han som förbytt så fort man ska byta blöja?


Antagligen har det väl med att just vid ett sånt tillfälle plus när han ska äta så är det han som kan ta kontrollen. Han bråkar ibland även när man ska ta på honom kläder - ålar sig, vrider sig och protesterar. *pust och stön* Önskar att denna "lilla" trotsperiod kunde gå över snart.

Neo
 
 
Becca

Becca

12 augusti 2010 23:25

Känner igen mig så väl. Eric började dock inte med all den där trotsen förrän han var runt ett och ett halv. Det är en enorm vilja och ilska som kan finnas i de annars så söta och underbara liven.

Vi får hålla ut helt enkelt. Det går väl över tids nog.. Kramar

http://beckystoneheart.blogg.se

Carolina

16 augusti 2010 11:07

Det känns nästan som att Neo kör med 3 års trotsen redan nu. = ( Men det är tur för honom att han är så go och charmig annars. = )

Idag började inskolningen så pga den förändringen kan man kanske hoppas på att han inte orkar trotsa så mycket hemma. = )

Ja, någon gång måste det väl gå över! Kramar om!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina - 5 december 2010 10:47

Jag har bytt till blogger nu. Jag tycker att bloggplatsen ser så trist ut. Känns inte som en riktig blogg eller nåt. Nu när jag har mixtrat lite med min nya blogg känns det bättre. Sen kan jag skriva lite oftare då jag har skaffat en app till min htc...

Av Carolina - 1 december 2010 20:21

Första punkten i min 30 dagars-lista ska uppfyllas.   Ska skriva om mig då med andra ord... Jaha, vart ska man börja?   Född i Västervik - mamma, pappa och två storasystrar, som är 6 och 8 år äldre än mig. Hade väl ett gäng husdjur med. Är et...

Av Carolina - 30 november 2010 19:46

Varje dag i 30 dagar ska jag skriva om dessa sakerna. En kategori för varje dag. Jag börjar från och med imorrn den 1/12. Det kan bli intressant! = )   Dag 01 – Om migDag 02 – Min första kärlekDag 03 – Mina föräldrarDag 04 &ndas...

Av Carolina - 27 november 2010 21:02

Igår fick Neo en ny jacka - han var i stort behov av en. Idag när vi skulle åka och handla gick han omkring här hemma i kängor och sin nya jacka. Han såg inte alls ut att vara 1½ bara, han såg snarare ut att vara 5 eller något. Han såg genast mycket ...

Av Carolina - 25 november 2010 21:00

Dags för drop in-besök på arbetsförmedlingen. Usch, tycker inte alls om de där besöken men tyvärr ett måste. Sitta i kö och inte alls veta hur lång tid det kommer ta förrän man får komma in. Men som tur var fick jag väl bara vänta i ca 30-40 min på m...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards