Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg under augusti 2009

Av Carolina - 2 augusti 2009 11:30

Neo är en riktig mammagris. Vill helst bara vara hos mig. Han blir ledsen när han upptäcker att han inte är hos mig, t.ex när han sitter hos någon annan och ser mig. När han blir väldigt ledsen blir han helt lugn bara hos mig. En kväll då vi satt och fikade ett gäng satt han hos mig och var nöjd och glad. Jag räckte över honom till Ola som hade honom i knät men Neo började direkt gråta. Jag tog honom och han tystnade direkt och blev nöjd. Efter en stund gav jag honom till Ola igen och allt upprepade sig, han började gråta och tystnade direkt då han kom till mig. Han blir ledsen när jag går ut ur hans synfält, han är glad så länge han ser mig och har koll på att hans mamma är i närheten.

Är det vanligt att bli mammig vid 2½ månaders ålder?!

Neo
Av Carolina - 2 augusti 2009 11:30

De senaste dagarna har en sak till i Neos utveckling hänt. Väldigt tidig för sin ålder på 2½ månader. = D Men stolt är jag. Neo har vänt sig från rygg till mage och han gör det så ofta han kan, dvs så fort han hamnar på rygg. Han har hittat en ny favoritsovställning - på mage. Men han kan inte riktigt få undan armen som hamnar under honom. Han har lyckats få bort den två gånger under sig så det går framåt med det också. Imorse hittade jag honom på mage och med armarna på varsin sida - då blev jag glad. Innan har han gjort det en gång och då hann jag inte se det utan då fick Ola se det, tyvärr tog han inte kort på det. Imorse hade jag inte kameran i närheten så får väl passa på nästa gång det händer. = D

En stolt mamma som är glad över framstegen, speciellt när han ännu är väldigt liten. = D Min äldsta storasyster sa igår att hennes dotter vände sig vid 6 månaders ålder och hennes son vid 3 månaders ålder. = D

Neo

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards