Mamma till Neo - 090516

Direktlänk till inlägg 2 april 2009

Något på gång??!!

Av Carolina - 2 april 2009 12:24

Vecka 36 (35+4)


Igårkväll när jag hade kommit hem och börjat slappa efter kvällen hemma hos syrran så satte sammandragningar igång med jämna mellanrum. De kom med jämna mellanrum och höll i sig lika länge. Klockade inte men märkte ju hur de var. När de höll i sig som värst satt jag ner på en stol så jag höll inte igång under tiden. Jag fick flåsa igenom dem och jag fick ont i nedre delen av ryggen. När allt hade hyfsat lugnat ner sig efter en lång stund i soffan i liggande läge så hade jag ont i magen (antagligen efter kramperna) och ryggen skrek av smärta. Det hjälpte inte hur jag än låg eller satt, hade ont överallt och hela tiden. Tog två värktabletter och sen gick jag och la mig. Efter lite vrid och vänd i sängen för att hitta en bra ställning med minsta smärta så somnade jag. Fick sova hela natten utan problem. :)


Sov länge (eller åtminstone låg i sängen) för att vila kroppen. Jag gick ner till soffan och satte mig. Magen är lugnare idag men trots sittande och inga aktiviteter så har jag fått sammandragningar - får jobbigare att andas och sen drar magen ihop sig och håller i sig en stund. Inte som igår men ändå. Oftast ska man ju få sammandragningar när man håller igång eller anstränger sig för mycket men jag får i sittande ställning.


Hmm, kanske att det är på gång?? Syrran tror att det kanske kan vara något på g. Ska till MVC imorrn och ska ta upp gårdagskvällen och även fråga om hon kan kolla om tappen är påverkad. Har fått numret till förlossningen också. Fortsätter sammandragningar så tänker jag slå en pling dit och prata med någon. Om inte annat för att ventilera med någon som vet vad det handlar om.


Jag har ingen panik eller ångest inför ifall det är något på g utan är lugn och vet att jag kan klara detta. :) Gårdagskvällen var på ett sätt positiv - då vet jag att det inte är någon fara och att jag kommer klara av detta. Jag är redo! Det får sätta igång när det vill... Bebisen är välkommen! Bara BB-väskan som ska packas lite snabbt... :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina - 5 december 2010 10:47

Jag har bytt till blogger nu. Jag tycker att bloggplatsen ser så trist ut. Känns inte som en riktig blogg eller nåt. Nu när jag har mixtrat lite med min nya blogg känns det bättre. Sen kan jag skriva lite oftare då jag har skaffat en app till min htc...

Av Carolina - 1 december 2010 20:21

Första punkten i min 30 dagars-lista ska uppfyllas.   Ska skriva om mig då med andra ord... Jaha, vart ska man börja?   Född i Västervik - mamma, pappa och två storasystrar, som är 6 och 8 år äldre än mig. Hade väl ett gäng husdjur med. Är et...

Av Carolina - 30 november 2010 19:46

Varje dag i 30 dagar ska jag skriva om dessa sakerna. En kategori för varje dag. Jag börjar från och med imorrn den 1/12. Det kan bli intressant! = )   Dag 01 – Om migDag 02 – Min första kärlekDag 03 – Mina föräldrarDag 04 &ndas...

Av Carolina - 27 november 2010 21:02

Igår fick Neo en ny jacka - han var i stort behov av en. Idag när vi skulle åka och handla gick han omkring här hemma i kängor och sin nya jacka. Han såg inte alls ut att vara 1½ bara, han såg snarare ut att vara 5 eller något. Han såg genast mycket ...

Av Carolina - 25 november 2010 21:00

Dags för drop in-besök på arbetsförmedlingen. Usch, tycker inte alls om de där besöken men tyvärr ett måste. Sitta i kö och inte alls veta hur lång tid det kommer ta förrän man får komma in. Men som tur var fick jag väl bara vänta i ca 30-40 min på m...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards