Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 13 juli 2008

Av Carolina - 13 juli 2008 22:40

Fortfarande kvar hemma. Mycket skönt!! Trivs hemma.

Mest umgåtts med Ola och svärmor idag. Åt pannkakor hos svärmor. Mycket gott! La pärlplattor med J - det blev en Pippi Långstrump. =) När svärmor skulle göra ett trix och ge alla sex hundarna varsin godis när hon sa deras namn rök Bamse och Oliver ihop. Blodet sprutade i köket. Oliver blödde runt nosen och blev biten i baken men det blev inget sår och Bamse fick ett bett över nacken av Akilles då Akilles alltid försvarar sin polare Oliver. Oliver ville inte alls gå i närheten av Bamse sen utan ville bara bli räddad av alla som gick i närheten av honom. Jag blev jätterädd när jag såg allt blod. Men Oliver hängde iaf med ut på trappen när alla hundarna släpptes ut. Så får väl se hur det går. Två dominanta hanar går inte alltid ihop.

Hittade detta på nätet när jag skrev in första dagen på senaste mensen:
Ägglossningen har skett och ett ägg är på väg upp längs den ena av de två och äggledarna till livmodern. Vanligtvis sker detta 12 – 16 dagar före nästa menstruation. Slidsekretet är tunnare och mer genomskinligt i det här skedet, för att underlätta spermiernas färd mot ägget. En del kvinnor kan till och med få lite ont vid ägglossning. En av de miljontals spermier som tömts ut har befruktat ägget när det befann sig i äggledaren.

Barnet är en anhopning av celler vilka förökar sig snabbt medan de fortsätter sin färd genom äggledaren. Unika celler, vilka ska bli ert barn.

Redan nu kan du känna ömmande bröst, illamående och molvärk i magen liknande de som många kvinnor känner före menstruationen. Din graviditet dateras från första dagen av din senaste menstruation. I normalfallet varar en graviditet i ca 280 dagar eller 40 veckor. Vissa kvinnor känner att de är gravida redan kort efter befruktningen, innan nästa menstruation har uteblivit. 

Det stämmer in på mig. I princip alltihop. Så jag tror att jag är gravid. Men tar inte ut något i förskott förrän jag har fått mitt plus... Men lite glad är jag iaf.

Av Carolina - 13 juli 2008 22:38

Åkte till U och U vid sex tiden. Det var full rulle. Barn och hundar. Det var sex stycken hundar. Svärmor, jag, Ola och J gick och badade alla hundarna. Lufsen och Shiva gick inte i men Bamse, Akilles och Oliver var i desto mera. =) Riktiga blötdjur. Fia var i lite grann en stund. Fikade lite med dumlekaka och saft. Åkte hem för en timme sen ungefär. Har precis ätit pyttipanna och ska kolla på Arn så fort jag har lagt in bilderna jag hade i kameran i min bilddagbok. Blev erbjuden U och U´s kanin Sixten men Ola vill få allt i ordning först med mina grejer. Så får väl se hur det går med det. Men är riktigt sugen på att ta över den.

Imorrn hoppas jag att jag kan få med mig Ola in till stan så att jag kan gå till apoteket. Vill testa mig. Men vågar inte ifall det är negativt. Men ovissheten är jobbigast. Sen vill man ju inte få ett - nu när man verkligen vill vara med barn.

Nu ska jag fixa klart det sista innan Ola blir hysterisk. Men det är otroligt skönt att ha Shiva hemma igen. Nu är vi fulltaliga.

Av Carolina - 13 juli 2008 22:36

Då var man hemma ett par dagar igen. Jag orkade verkligen inte med att vara "hemma" i min egen lägenhet. Fick med oss en hel billast med grejer hem och vi städade en hel del trots att vi bara var "hemma" i ca 1 dygn. Men vi ska väl dra dit igen nu i veckan. Det jobbigaste var att träffa mamma igen. Hon bara gnällde på precis allt och alla. Hon var ju tvungen att påpeka det ena och det andra när det gäller min flytt till Ola. Men det är väl för att då har hon inte mig i närheten längre och kan inte köra med mig lika mycket. Det ska bli såå skönt att flytta ifrån det där helvetet.

Träffade på min morbror, min kusin, två av kusinens tre barn, min kontaktperson och en gammal kompis på stan. Det var ju Visfestivalen nu när vi var "hemma" i helgen. Gick omkring på stan två kvällar i rad. Köpte en Hello Kitty-plånbok i ett av stånden på stan - rosa med glitter på.

När det gäller bebisverkstan så vet jag inte riktigt hur det går. Vi har kört på och haft sex utan något skydd alls - blir det så blir det. De senaste dagarna har jag mått illa mer eller mindre hela dagarna, blivit åksjuk väldigt lätt, haft huvudvärk och jag känner mig "uppfylld", som om det är något i min mage. När jag var gravid i 16 års åldern var jag "uppfylld" och jag blev lätt åksjuk. Men jag får väl vänta och se ifall mensen kommer nästa gång. Men vem orkar vänta på en sån grej? Vill ju testa mig nu och sen vet jag om det är plus eller minus.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<<
Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards