Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 28 mars 2010

Av Carolina - 28 mars 2010 22:00

Natten var jobbig. Neo bestämde sig för att vakna vid två inatt och sen ville han inte sova. Så jag försökte få honom att sova mellan oss mellan två och fem. Jag var helt slut! Jag visste ju att vi skulle åka iväg dagen efter och verkligen behövde sova, både jag och Neo, för att orka umgås. Vid fem vaknade Ola också och försökte sig på att söva Neo men det funkade inte. Neo pratade på och levde rövare och verkade inte ett dugg trött vid klockan fem. En rolig grej som han gjorde var att han la händerna på mitt bröst och tittade mig rakt i ansiktet - sen sa han pappa. Tack då, tyckte jag! Jag är inte pappa. = D


Vid fem orkade jag inte mer och behövde verkligen sova åtminstone ett par timmar till. Så jag gick in med honom i sin säng och tänkte att han får väl leka där då om han nu inte ville sova. Jag somnade nog rätt snabbt när jag väl hamnade i säng igen. Jag tror också att Neo sov ett par timmar till han med. = D Så det slutade bra ändå även fast jag kände mig riktigt trött imorse. Det var snabbt upp ur sängen när vi insåg att vi skulle ju ha ställt fram klockan också - den var ju mer än vad vi trodde med andra ord. Så det blev en snabb dusch, fixa i ordning oss, äta/mata och handla på vägen. Jag blev väldigt stressad precis innan vi kom iväg så jag skrek rätt mycket på Ola - jag var rätt arg. Men jag blir sån när jag blir stressad, kan inte hjälpa det. = ( Även fast vi kom sist hem till Martina (min äldsta storasyster) så var vi ändå i tid. Vi åt påskmat när vi kom dit, pratade en del. Sen var det dags för Neo att sova så då frågade jag om någon ville gå ut och gå med oss. Så jag, Ola, Neo, Katarina, Ebba och Linnea, mamma, Conny och Martinas hund Charlie gick ut på en promenad. Neo somnade efter en stund och det var skönt att han kunde somna sådär. Sen sov han i vagnen i 1½-2 timmar. = D Riktigt bra! Sen kunde han leva rövare och busa efter att ha fått middag. Vi åkte hem strax efter sju. Vi hade ingen välling med oss. Så vi åkte hem, gav Neo välling, bytte blöja, bytte till sovkläder och borstade tänderna (något han gillade). Sen blev det sängen för honom, han har sovit nu sen en stund tillbaka. Vi fixade lite i sovrummet då vi har möblerat om lite. Så snart blir det sängen. Ola börjar jobba förmiddag imorrn och jobbar ända till söndag. Efter det får jag ha honom hemma en hel vecka. = D Jag kommer sakna honom när han jobbar...


Idag läste jag ut "Mitt hopplöst normala liv". Jag verkligen älskar ungdomsböcker. Jag har kommit fram till att de är mycket mera underhållande och bättre än vuxenböcker. Nu har jag börjat läsa i första delen av En prinsessas dagbok - "Tiara och Dr Martens". Den boken nämns till och med i "Mitt hopplöst normala liv" men det visste jag inte innan då jag köpte dem två böckerna vid samma tillfälle. = D Nu blir det en sista cigg och sen sängen. Jag är skitslut! = (

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards