Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 27 mars 2010

Av Carolina - 27 mars 2010 21:15

Idag blev det korvgrillning tillsammans med Katarina, Ted, Ebba, Linnea, Uffe, Ulle, Casper, Jonna och Isaak. (Katarina är min syster, Ted och Uffe är Olas bröder.) Det var riktigt trevligt. Neo sov någon timme i vagnen på en lammfäll och med en skön filt på sig. Sen gick vi till Uffe och Ulles getter - Siri och Saga. Jag har aldrig träffat dem så det var kul att se dem live. I samma "lagård" som Siri och Saga var fanns det massor av får - flera av dem hade fått lamm och en del väntade inom en snar framtid. Vi såg ett får med två lamm hos sig som nog hade fött dem inom den närmsta timmen - ett av lammen var fortfarande blodig plus att det hängde slemhinna från fåret. Så dem kan inte ha varit speciellt gamla. Riktigt söta lamm! Har älskat just lamm sen jag var väldigt liten. = D Tyvärr var det ett av lammen som inte kunde stödja på ena frambenet. Hoppas att det blir bättre för den kunde inte vara med och springa omkring och leka med dem andra lammen. = (

Vi åkte hem strax efter fyra för att Neo skulle ha mat. Hemma satte vi igång med att städa - plockade upp en massa grejer från golven, dammsugade, Ola tog hand om diskbänken och köket. Nu ser det riktigt fint ut! = D

Nu ikväll har det blivit middag, Körslaget och chips. = D Heja Picasso och Kalle! = D

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards