Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 20 september 2010

Av Carolina - 20 september 2010 19:04

Idag var Neo hos tandläkaren för första gången. Det gick bättre än vad jag trodde. Han fick sitta i mitt knä hela tiden. Först pratade vi lite - hon berättade om mjölktänderna, vad som skadar dem, pratade om tänderna vid användning av napp osv. Hon ställde frågor och vi ställde frågor. Kände mig nöjd efter besöket och vet hur jag bäst ska "ta hand om" Neos tänder. Det sista hon gjorde var att ta en snabb titt i Neos mun - räknade tänder och kollade hur dem såg ut. Hon sa att tänderna såg rena ut och att han hade nästan alla sina tänder redan. Det var bara några som fattades. Hon hade innan sagt att vissa får alla mjölktänderna redan vid 2 års ålder och andra vid 3-4 års ålder, de senaste mer vanligt. Men hon sa att han var tidig med att få alla tänderna. När jag sa att han var 5 månader när han fick sina första tänder så sa hon direkt - han är tidig. = )


Han fick med sig en tandborste, en liten tub med tandkräm och en liten leksaks dinosaurie för att han var så duktig. = D

Hälsa · Neo

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards