Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 3 september 2010

Av Carolina - 3 september 2010 22:58

Har bara två böcker kvar att läsa utav det bokpaket jag fick hem för inte jättelängesen. Vad sjutton ska jag göra sen? Jag vet redan flera böcker som jag skulle vilja köpa och hugga in i men jag får väl hålla mig till tåls ett tag... = ( Så trist!

Av Carolina - 3 september 2010 11:08

 


Läste ut denna idag. I början kändes den lite seg på något sätt men sen från halva boken ungefär hände det saker hela tiden och boken blev genast bra igen. Denna boken handlar om otrohet, alkohol, förälskelser och lycka. En mycket bra bok trots den sega början!


Av Carolina - 3 september 2010 10:34

Min morgon började vid sju då väckarklockan ringde. Kände mig nästan utvilad även fast jag gärna hade legat och sovit i dvala ett tag till, men då blir man ju bara ännu tröttare. Då man åker in och ut ur en konstig sömn. Jag gick ner, rökte och åt lite frukost samtidigt som jag skördade i Farmville. Tio i åtta gick jag upp och väckte Neo. Gick ner med honom - bytte blöja, tog på kläder och fixade frukost. Medan han åt frukost bajsade han något så enormt - bara sprakade i blöjan på honom. Ett stort tecken på att bajset inte är speciellt hårt, snarare tvärtom. Så jag tog tag i den där blöjan innan den hann börja läcka över hans kläder. Det var massor och löst. Så när Neo fortsatte med sin frukost ringde jag till dagis för att fråga vad dem tyckte. Jag vet inte hur dem ställer sig till lösa magar och sånt. Men hon satt jag skulle avvakta och komma en halvtimme senare för att se om han skulle bajsa mera. Men det kom inget mera och han lekte glatt här hemma. Så jag traskade till dagis vid kvart över nio ungefär. Neo började gråta nästan direkt när vi kom upp till hallen. Jag hann inte ens ta av honom ytterkläderna förrän tårarna började trilla på hans kinder.    Inte alls kul! Han har ju gråtit dem andra mornarna med men då har det dröjt en stund. Så min visit blev kort. Han fick en napp och sen fick Anita ta hand om honom. Han sträckte sig efter mig med tårar och snor rinnande och röd i ansiktet. Just denna morgon kändes det i mig att lämna honom i det tillståndet. Andra mornar har jag tagit det med ro - visst känns det varje gång men då har jag gått därifrån utan problem. Men just idag ville jag bara ta honom i min famn och gå hem igen... *suck* Men jag VET att det blir bra - dagiset och fröknarna är bra. Och dem säger att han håller sig gladare längre och längre för varje dag. Dem har hittat sina knep för att få honom glad igen och då mår jag bra. Min underbara unge!   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards