Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg under augusti 2010

Av Carolina - 7 augusti 2010 21:00

Neo blev lös i magen (kletigt, illaluktande och rinnande) och då tänkte jag att vad händer nu. Men sen lite senare körde jag runt med fingret i munnen på honom för att känna hur det går med hans tänder. Han har haft två kindtänder på g nu ett tag. Dem hade kommit upp mera sen jag kände sist men nu hade även de två kindtänderna på andra sidan kommit upp lite grann - kände en tagg så dem har inte kommit så långt. På kvällen tog jag hans temp när jag bytte blöja på honom då jag tyckte att han var lite för varm för att vara normalt. Då hade han 38,2 i temp - han brukar inte ha feber annars så detta ansåg jag vara feber, eller åtminstone i början av febern. Så det blev alvedon för honom. Han är pigg i övrigt och leker som vanligt. Så nu vet vi vad vi har att "se fram emot" de närmasta dagarna. Många blöjbyten, en del skrik (vid ont i munnen) och temptagning.   

Hälsa · Neo
Av Carolina - 7 augusti 2010 09:49

Grattis mitt kusinbarn Liam på din 3 årsdag!

Av Carolina - 6 augusti 2010 22:00

Neo har varit en go och busig kille idag. Han har inte varit lika pigg på att gå utan stannar och står still en stund och sen sätter han sig ner då jag släpper hans hand. Då kryper han iväg och skrattar. Så han är riktigt busig.

Av Carolina - 5 augusti 2010 22:00

Neo lärde sig att säga Barbapappa. På kvällen var han övertrött och uppe i varv. Han stod helt själv många långa stunder plus att han gick flera gånger helt själv fast max 5 steg. Jag tyckte att det var jättekul att se honom busa och tjoa! Var på stan med Neo, Katarina, Ebba och Linnea. Var rätt kul! Se dem leka i stadsparken och fika på Thimons, där vi såg en kändis.

Av Carolina - 5 augusti 2010 12:00

 


Åsa och Petter

fick idag

dottern Gry.

48 cm och 3160 gram.

Syskonen heter Oliver, Fabian, Tove, Fanny och Molly.


Åsa är en f.d lärare.

Av Carolina - 5 augusti 2010 11:25

Neo har börjat med att bråka varje gång man ska byta blöja med honom. Jag ser inte alls fram emot blöjbytena just för att han ska bråka hela tiden. Han börjar grina och vrida sig direkt så fort han ser skötbordet. Sen under hela tiden man tvättar honom och tar på honom en ny blöja vrider han sig, ligger inte stilla, sparkas och slåss. Det hjälper inte heller att säga till honom, han slutar inte ändå. Så det blir hårda tag och försöka att hålla fast. Och skulle det va så att han mot all förmodan ligger still en liten stund så får man passa på att tvätta av honom så fort som möjligt. Det hjälper heller inte att ge honom något att pyssla med - han sparkas och slåss lika mycket för det. Jag blir så trött! Det är en kraftansträngning att byta blöja på honom nuförtiden... *suck* Han som oftast är så glad och go annars, varför blir han som förbytt så fort man ska byta blöja?


Antagligen har det väl med att just vid ett sånt tillfälle plus när han ska äta så är det han som kan ta kontrollen. Han bråkar ibland även när man ska ta på honom kläder - ålar sig, vrider sig och protesterar. *pust och stön* Önskar att denna "lilla" trotsperiod kunde gå över snart.

Neo
Av Carolina - 4 augusti 2010 14:39

När Neo hade vaknat fick han leka lite på golvet medan jag körde igång tvättmaskinen och gjorde maten - det blev makaroner och stekt falukorv. Medan han satt och åt kollade jag runt vid datorn och även pratade med honom emellanåt. Jag tror att maten var god då han åt upp i princip allting han fick plus att han klappade händerna när han var färdig. = D

Medan han lekte efter maten satte jag mig för att skriva ner olika punkter som jag ska ha med i mitt cv. Nu har jag lite mera koll på vad jag ska ha med och inte. Kändes bara rörigt att läsa rakt av på exemplet jag hittade på nätet. När jag var färdig grinade Neo ihop - han ville bara vara i mitt knä men kunde inte sitta still och ville ingenting där heller. Så då gick jag upp med honom och la honom i sängen. Vet inte om han sov något men lite kanske han vilade åtminstone. Har precis hämtat honom från hans rum och han verkar lite piggare och gladare nu i alla fall. Han går omkring och kör med sin traktor.  = D Sötunge!


Ska väl sätta igång och skriva det där cv:et nu. Ska även ringa FK innan dagen är slut... Förhoppningsvis håller vädret i sig så att Neo och jag kan gå en stund och busa i trädgårn, det har jag lovat honom...

Av Carolina - 4 augusti 2010 10:34

Nu två nätter i rad har jag haft två nätter med mycket störd sömn. Jag har somnat, vaknat, somnat, vaknat hela tiden. Det är skitjobbigt! Man blir så trött och seg på dagen och man orkar inte alls gå upp när väckarklockan ringer. Dem gånger jag har vaknat på natten har jag mått illa - inget superillamående så att jag behövde spy men tillräckligt för att jag skulle vakna. Illamåendet har hållt i till och från under dagen. Har knappt inte haft någon matlust pga illamåendet. Jag tror att illamåendet har med magen att göra. Har ätit tacos två kvällar i rad och just den maten är ju lite stark för en "trasig" magmun. Och illamående har jag ju haft förut när något har stört magmunnen. Men det är bara att stå ut. Kan inte göra något åt det. Bara att nu får jag ta mina mediciner och inte äta så starka saker så kanske illamåendet försvinner. Jag hatar att behöva ha denna skiten men jag antar att det bara är att vänja sig. Men jag klarar av alla dessa grejer med magen bättre än vad jag gjorde för ca 6 månader sen. Jag har heller inte lika stora problem med magen och jag hanterar det bra när det uppkommer något - magkatarr, magknip, illamående. Även fast det aldrig är kul när jag är mitt uppe i det. Jag har fler bra dagar än vad jag hade förut - jag kan njuta mera av livet, Neo och andra saker. Men jag får lov att ha dåliga dagar också, det kan aldrig undvikas.


Idag blir det lugnt och skönt. Neo ska snart sova en stund och när han har vaknat blir det att ställa sig och laga mat. Får se om jag känner mig så pigg på att äta men han ska äta hur som helst. En lugn och skön dag...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards