Mamma till Neo - 090516

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2010

Som om ingenting

Av Carolina - 21 augusti 2010 18:00

 


Har precis läst ut "Som om ingenting" av Katarina Bredow. Det var som att återuppelva sina egna känslor man hade som 15 åring. Varje ord var som skrivet precis ur mitt egna liv. Åkte bakåt i tiden och mindes hur det var - hopp, kärlek, förtvivlan och sorg. Allt på en och samma gång.


Som 15 åring träffade jag på en 19 år äldre man på en sajt på nätet. Han vände upp och ner på hela min värld. Jag föll pladask för alla hans underbara ord. Bara att det var ju ett problem - han var gift och hade två barn. Så den tiden jag var alldeles betuttad i honom var jag ena stunden alldeles överlycklig och jättekär och sen andra stunder grät jag och kände mig så otroligt olycklig. Jag kunde ju inte prata med honom när jag ville utan det var ju när han hade tid och inte var med familjen. Varje sms, telefonsamtal, mejl eller bild gav mig ännu mera hopp och kärlek men sen sjönk hoppet och förtvivlan steg för varje tyst dag som gick utan något livstecken från honom. Trots att jag visste precis vad jag hade gett mig in på - jag skulle vara den andra kvinnan.


Så när jag satt och läste boken hade jag hjärtat i halsgropen och kände med hela kroppen att det där är ju jag. Varenda känsla och tanke hade jag själv känt och tänkt. Helt jävla otroligt! Den boken var så jävla bra. Författaren har verkligen lyckats att fånga allt det där som en tjej upplever när hon blir förälskad i en gift/upptagen äldre man.


Det var längesen jag läste en sån bra bok och som verkligen naglade fast mig. Jag sträckläste den och jag kunde verkligen inte lägga den ifrån mig. Det var även längesen som jag hittade en bok som jag kunde känna igen mig i så mycket.


Katarina Bredow är den bästa ungdomsboksförfattaren jag har stött på. Har tre av hennes böcker och direkt efter att jag läst ut denna boken beställde jag resten som hon har gett ut - fyra stycken är dem. Längtar så tills dem kommer hem så att jag kan slänga mig rakt ut i böckernas värld igen.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina - 5 december 2010 10:47

Jag har bytt till blogger nu. Jag tycker att bloggplatsen ser så trist ut. Känns inte som en riktig blogg eller nåt. Nu när jag har mixtrat lite med min nya blogg känns det bättre. Sen kan jag skriva lite oftare då jag har skaffat en app till min htc...

Av Carolina - 1 december 2010 20:21

Första punkten i min 30 dagars-lista ska uppfyllas.   Ska skriva om mig då med andra ord... Jaha, vart ska man börja?   Född i Västervik - mamma, pappa och två storasystrar, som är 6 och 8 år äldre än mig. Hade väl ett gäng husdjur med. Är et...

Av Carolina - 30 november 2010 19:46

Varje dag i 30 dagar ska jag skriva om dessa sakerna. En kategori för varje dag. Jag börjar från och med imorrn den 1/12. Det kan bli intressant! = )   Dag 01 – Om migDag 02 – Min första kärlekDag 03 – Mina föräldrarDag 04 &ndas...

Av Carolina - 27 november 2010 21:02

Igår fick Neo en ny jacka - han var i stort behov av en. Idag när vi skulle åka och handla gick han omkring här hemma i kängor och sin nya jacka. Han såg inte alls ut att vara 1½ bara, han såg snarare ut att vara 5 eller något. Han såg genast mycket ...

Av Carolina - 25 november 2010 21:00

Dags för drop in-besök på arbetsförmedlingen. Usch, tycker inte alls om de där besöken men tyvärr ett måste. Sitta i kö och inte alls veta hur lång tid det kommer ta förrän man får komma in. Men som tur var fick jag väl bara vänta i ca 30-40 min på m...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards